Sv: Vi som flyr vintern.
Jag tänkte jag måste åka ett antal mil för att få en skadeinspektion av en firma som kan husbilar.
Ställa av den och sen ställa på igen kändes krångligt, samtidigt krånglar internet och mailen och eftersom jag ska sälja min fars insatslägenhet så har det blivit problem.
Ja hemma är bäst, har lite svårt att förstå alla som bor länge i sina bilar i utbyte mot "bättre" väder. Det är så mycket annat som blir komplicerat i livet dusch och toalettbesök med handuk toapapper och tvättmedel.
Matlagning i husbil utan micro och diskmaskin och hitta ätbar mat, restaurangerna har dålig pizza och väldigt mycket oliver och friterad mat.
Har väl blivit gammal och bekväm trots att de flesta är äldre 70+ därnere.
Trots stora bilar är det ganska trångt och besvärligt att bo, de dagliga temperaturskillnaderna mellan dag och natt som ofta var 20 grader är jobbiga på alla sätt, man måste titta på solen och se till att man var klädd för kvällen om man skulle vara borta en stund.
Hade jag tagit det lugnt och inte blivit hemlurad till en nära dödsbädd och fått bilen reparerad innan hemfärd och väntat ut vintern ett par månader hade saken sett annorlunda ut.
Jag har dock lärt mej lite om människor att de inte alltid är vad de ger sig ut för att vara och som jag i min enfald trott.
Jag var dåligt påläst och litade helt på min ledarbil, och nej jag tycker inte om att köra bil på stora motorvägar i europa.
Det mest positiva var alla de som hjälpte mej på olika sätt via forumet, de gjorde skillnaden mellan katastrof och en någorlunda trygg hemfärd.