Sv: Vi som flyr vintern.
Har pratat med verkstaden som värderade skadan och Trygg Hansa som reglerade ärendet Och nu får vi vänta på vad man säjer om skadeersättningen från försäkringen i Frankrike.
Själv bedömde jag skadan inte som så stor men reparatören som verkade seriös så trodde han att liksom Trygg Hansa att man skulle lösa in bilen eller ge mej en ersättning för att kunna laga det hjälpligt.
Att lämna bort bilen känner jag inte för alls, jag kan ju aldrig få något bättre för vettiga pengar.
Så då handlar det om att på något sätt få hjälp med reparationen eller att lämna husbilslivet för gott.
Ska jag själv rep. skadan så kommer jag få slita ont för att i bästa fall få den i någorlunda samma skick som innan.
På något sätt så känns det som om jag hamnar på förlorarens sida hur jag än gör, jag har lagt ner minst 25000kr i bara delar plus alla dessa timmar av mekande. Dessa pengar kommer jag ju inte se röken av och att köpa en bil i samma skick som min blir som att börja om igen och det känns som att jag är för gammal för det. Gjorde ju ett stort omtag när jag köpte upp mej från den andra bilen. Och kroknade lite ibland emellanåt måste jag erkänna.
Jag kommer förmodligen inte få någonting som jag uppskattar som det reella värdet.
Sen måste jag byta startmotorn men det är ju en petitess sen växelådsfäste och helst motorfästen och lagren till fjäderbenen.
Våren känns alltmera tung men hitills har jag nästan undsluppit vintern med tanke på de vedermödor det varit söderut ser jag mej inte bara som en förlorare som körde hem.
Fegis skrev Jappe om mej, men jag håller mej för fin att använda sånt simpelt språk till en som inte ännu behärskar det skrivna ordets förfiningar och som förmodligen inte kommer ut med någon fransk bok heller.
Han är ju fortfarande kvar i spanien på barens mecka i santa pola....