Har haft magproblem sedan i onsdags, bättre idag söndag har kunnat äta lite mat idag. Varit på toaletten massor med ggr, pratade med en man idag som hade haft samma problem.
Hosta har också varit mycket utbredd men verkar ha lugnat sej.
Hemma har jag 60% luftfuktighet här har jag nu 28% tror det bidrar till problem med halsont och själv har jag problem med att ögonen rinner.
Har varit blåsigt här men det är ju inte kallt en tshirt och en tunn vindjacka var allt som behövdes mitt på dagen men på kvällarna blir det ju kallt så fort solen går ned fast utanför just 12,5gr kl01.
Har ju stannat här länge ganska fullt efter vad jag hört på campingarna söderut, många fricampar men då krävs det en del besök för att tömma och fylla och tillräckligt med gasol. Många bilar behöver en del el också, så det krävs både planering och arbete. Så här års lockar inte havet så mycket och jag har ett par kilometer dit om jag vill sätta mej på en dyr servering med usel service.
Hade ju tänkt köra vidare men då kommer det bli dyrare per campingnatt.
Kom ju på att jag inte är någon campingmänniska egentligen och saknar mitt hus ganska ofta redan vid förrförra resan men tänkte att jag ska försöka fly från vintern och mörkret än en gång.
Men jag känner att åldern och magproblemen tar ut sin rätt så förmodligen flyger jag hem någon gång i februari och hyr in bilen på en bevakad parkering. Knappt 4 tim flygning hem är skillnad mot 8 dagar plus färja och en kostnad på ca 7500kr enkel väg.
Dieseln kostar lika mycket i frankrike och tyskland som hemma ibland mer och de har rapsolja i här också om man inte ser upp. Sen är ju inte vädret att lita på så här års.
Hämtar bilen när jag känner för det och tar hem den.
Blev bjuden på mat av Åsa och Hasse idag och det var det första jag ätit på några dagar, vi har mycket att prata om eftersom vi har en hel del gemensamma intressen. Det som varit den största vinsten med resan är alla glada och trevliga människor man träffar här synd bara att man själv inte är likadan, har ju problem med depression och trodde den skulle bli bättre här nere men så har det inte varit även om bilen och boendet i den fungerar bra är ju ganska rymligt inne när man är ensam. Läser ganska mycket för att få nätterna att gå, laddar ned E-böcker till min surfplatta från biblioteket och sen har jag en del lagrat på datorn.
I morgon blir det marknaden igen med Hasse och Åsa men jag har egentligen slutat handla eftersom jag måste lämna de flesta kläderna härnere ska ju ha elektroniken med hem och medicinen får linda in det i kläder som ett paket, har en tunn väska med som klarar ryan airs regler men alla sängkläder blir ju kvar och skor så det blir ett pusslande. Måste köpa en ny kudde eftersom den nya tempur jag tog med är på tok för tung och den behövs säkert på hemvägen, fick äta ganska mycket alvedon för nacken, skadorna från påkörningen i Frankrike hänger i och verkar tidvis bli värre.