Står på vingården i trier just ätit en stor köttbit och ett glas vin, har synpunkter på vinet passar säkert till dessert men inte till mat köttbiten hade några flisor ben vilket kan bli väldigt dyrt och ont på fel ställe påpekade det..
Elen ingår i ställplatsavgiften men är 6A säkring, vilket ger 230x6 = 1380watt, någon hade skrivit 700 w när jag pratade med kyparen så menade han att man inte fick använda det till värme utan man skulle använda gasen.
Dumsnåla och sparar på el, maten var god men alldeles för dyr, säkert fint här på sommaren. De har bara öppet onsd-t.om lörd. från 18-21.
I morgon har jag lagt in kursen mot beane i frankrike som jag fått tips från livibil. 418km. lär komma fram om det inte strular.
Skulle gå på motorvägen på 1 an då var den spärrad och IGO kom in i en loop, stannade och bytte kurs och körde på eget bevåg upp på vägen tillbaka och fick tips om att vända efter 4,5km så gick lite tid och en mil, sen hann jag inte svänga när jag skulle längre söderut.
Leana brukar prata hela tiden men inte den här gången så det blev en omväg, men hon redde ut det bra en sån kvinna skulle man ha bråkar aldrig kommer bara med förslag hur man ska köra för att komma rätt.
är annars lite besviken på IGO förra versionen visade bensinstationer men inte nu, även maps var riktigt dålig på det omvägar och krångel runt köln gjorde att jag var sen att tanka.
tog det säkra före det osäkra och körde en omväg genom några byar och fick utspädd soppa, de har börjat förstöra dieseln även i tyskland så det blev 70km på fyran när det var brant uppför behövdes aldrig med rätt diesel.
Blev lite sen efter ett litet besök hos aldi fick använda ficklampan och trassla med elkabeln.
Jo har regnat av och till hela dagen kraftig motvind och ibland riktiga körare som jag fick parera, man såg på spåren i blötan att även lastbilarna hade bekymmer, Hade en framför mej som jag fäljde några mil körde på den vita heldragna och på den streckade på andra sidan ofta, sen såg jag helikoptern och tänkte de spåren lär de se och mycket riktigt kom en polisbil farande och slog på röda lampan in på en parkering trött eller alkohol, jag tror mest på långt gången trötthet med skitväder genom tyskland.
När jag skulle hitta vägen till Beane säjer Igo att den orten inte finns fick leta upp den på kartan från google maps som visste var den låg med foto också. Tyvärr är maps oduglig att köra efter så jag måste använda igo. Kanske experten Knarrevik har några bra tips?
Nu är det altså bevisat att man sparar både tid och pengar om man tar nattfärjan över malmö, speciellt eftersom jag köpte biljett på Black friday, ingen trängsel på båten bara lastbilschauförer nästan. En öl och en smörgås så var man färdig för sängen efter att ha läst nyheterna på text tv.