• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi som flyr vintern

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gork

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Norge
HBK-Nr
25396
Medlemskap
2024
Jag har win 7 och det ser ut som man måste ha 10 f
Jeg har også Win 7 på Laptop. Å det fungerer helt fint. Man trenger ikke noen app. Kun nettbrowser. Fungerer også helt fint på Linux. Gå inn på Motorhome Parkings and Campsites in Europe | Campercontact
Klikka på det kartet "Find your destination with the map." Du får da opp en ny side med et kart. Plasser muspeker på kartet og scroll med hjulet på musa. Kartet vil da zoome inn/ut. Sett muspeker i det området som er av interesse og zoom inn (scrollhjul). Det vil da dukke opp symboler for Camping, ställlplats, eller Service.
Hvis du klikker på et symbol, så får du opp litt mer info om åpningstider, priser og rating. Klikker du på navnet til f.eks camingen så kommer du til en ny side med mer info, samt feedback fra andre brukere. Synes Campercontact er bedre enn park4night, da det er mer info..

Glemte å nevne at man må ha internet tilgang for å bruke denne på den måten.
POI datbasen til Garmin kan også importeres til Autoroute. Sikkert til andre og, men har ikke testet..
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Jo förstod det skulle vara 2018, jag är framme i travemunde fredag morgon stannar på greven på em. Kanske vi träffs ligger ju en dag efter men kommer kanske ifatt med hjälp av färjan. den kör ju när jag sover. Skulle vara roligt att träffas någonstans på vägen, andra stopp blir på en vingård i trier är det tänkt.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 22252

Guest
Nej såna äger jag inte blir så trött av alla vikningar och sen vet jag aldrig var jag är på papperskartan, använder enbart gps lägger kursen på google maps sen flyttar jag målet till IGO, där jag har lätt väg och husvagn brukar jag välja oftast för då blir jag inte iväglurad på äventyr.
Tar varje etapp för sej så inte IGO får för sej något, tar man för långa vägar med etappmål tror jag att det blir lite segt att beräkna rutten, den första sygic klarade inte många mil i taget med det var ju skillnad på mobil, nu har ju mobilen nästan samma kapacitet som datorn fast den har I7-processor och ssd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen