Jomenvisst har ju varit i norrland två gånger den föörssta och den siissta!
Avresan närmar sig i tisdags var jag till sjukhuset fick nog en tio stick i handen av en spruta och idag ett antal bedövning, det var spännande att se hur doktorn försökte räta ut mina fingrar, hade det inte varit bedövat skulle jag sitta i arresten för mord.
Men han lyckades så fingrarna är raka men nu är det rehab ska ha skena dagtid minst 5 dagar så jag tog bort den i kväll har svårt att ta råd, men det vet dom, hade en 5 st minst runt bordet när han jobbade, gamla bekanta sedan tidigare snygga sköterskor som konstigt nog kom ihåg mej till namn och utseende efter så lång tid.
Jag sa till dom att vi måste sluta träffas på det här viset....
Skönt att det är klart nu även om sköterskan ville träffa mej en gång till innan avresa å yrkets vägnar.
Har inte fått bilen än hoppas det inte strular.
köpte en fälgnyckel har ju två olika bultar efter strulet med låsmutter och skulle jag behöva byta hjul så vill jag kunna fixa det. Tror det är hylsa 23 på originalet ska kolla det så kanske jag kan slippa 2 st nycklar. Ska släpa ut tv och skruva fast men det kräver två fungerande händer så det blir till att vara uppfinningsrik, hade förträngt att jag skulle vara delvis enarmad ett tag.
Var till apoteket och fyllde på förråden men en del var det begränsning på uttagen har fått en ny ung läkare som går på utbildning den gamla är pensionär han var inte så noga, när den nya fått erfarenhet så kommer han flytta från Finspång så fort han kan det brukar de alltid sen kommer det en ny oerfaren och vill träna på oss pensionärer förlusten skulle ju vara minimal och lätt tystas ner och innebära en besparing.
Har nästan inte tagit någon medicin på 4 veckor så det är mest för att man är orolig man tar med medicin.
Är lite fundersam om vägvalet efter Nancy i Frankrike, de två stoppen i tyskland greven och trier känner jag mej bekväm med. Skulle vilja ha tips på ett par stopp ner till medel havet för då räknar jag med att jag inte behöver tänka på en elplats men en restaurang i närområdet skulle inte vara dumt med tanke på min mathållning eller brist på densamma.
Har ju inte så stor plats att lasta saker och jag lämnar cykeln hemma, tar med sparkcykeln istället det går ju betydligt fortare än att gå och man kan hänga en tung matkasse på styret.
Blir tvungen att ta med en del extra eftersom det är risk/chans att jag får sällskap ett par veckor i mars så det blir ju att släpa på lite extra bäddutrustning som kanske aldrig nyttjas och extra stol.
Jag fick ju ett tips från livibil att hysa in bilen billigt och det skulle fungera bra för de har en camping också så man kan stanna ett par dagar innan man ställer in den fast något pris får man inte från webbsidan, jag vet att andra tar ca 260 EU för 6 mån. men blir ändå bekvämare att flyga hem över sommaren och ha nedresan att se fram emot nästa höst. Gick ju att beställa service och rep. också, men det mesta klarar jag ju oftast själv om det är väder osv.
Bilen måste altså klara 400mil drygt i första steget och det är ju många som pendlar det på ett par månader.
Har ju veckan på mej att packa, dator minst 2 mobltelefoner och surfplatta, gillar att ha dubbel eller tredubbel redundans på elektroniken eftersom jag jobbat med sånt och litar inte på den.
Svårt att veta vilka kläder man ska ha med sej regnkläder och varma kläder är nog viktigast, samma med skor.
Eftersom det är svårt med storlekar speciellt skor måste jag räkna med att det inte bara går att handla över disk.
Sen böcker köpte ju över 50 gamla scifi pocket på loppis men kom underfund med att min smak på litteratur med åren blivit lite mer krävande men några följer med sen har jag läsplattan som är ovärderlig.
Lite har jag lärt mej att planera och ta ansvar istället för att lita på någon annan men saknar mycket erfarenhet, allt är ju mycket lättare om man är ordentligt förberedd och bilen är i ordning.
Det kommer stunder när man undrar vad man håller på med och om man orkar köra så långt, men att sitta hemma i mörkret ensam är ju inget roligt jag brukar ofta få kontakt med folk på campingar. Jag tror inte jag är ensam om sådana känslor men är man två så är det lättare när man kan bolla allt med en annan.