• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varningskedja / asfaltsarbetare

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 28106

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Hej har ni skriv klåda efter som ni bara "surrar" kring ämnet, nä Jobba på dom som bestämmer, att sitta & beklaga sej här på forumet inför andra det sprider men hjälper ej det är bevisat !!!
Mvh. "Ps" vadå 5:års "jubileum"! "Ds"

Jobba på dom som bestämmer? Troligtvis menar du dom som beställer, eller?....asfaltarbetena alltså.

Enda anledningen till att dessa marodörer befinner sig här är uppenbarligen att en tillräckligt stor samling individer köper deras tjänster. Därmed finansierar och möjliggör man deras nuvarande livsstil här till förtret för alla som drabbas...inklusive sig själva, med vad jag förstår dåligt utförda arbeten och obehag.

De sk asfaltarbetarnas etablering i Sverige är ett typexempel för ordspråket "När snålheten bedrar visheten".
 
Senast redigerad av en moderator:

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Vi är lite olika i sätt att skriva och vara. Helt ok för mig,
ostrukturerat har sin tjusning...
 
E

Ericsson c52

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Hej!
Det var 1429!
Att sen det kan vara svårt att hänga med för andra (ej berörda) , ämnet är som rubriken!
Mvh. "Ps PÅVERKA! "Ds"

tycker du ska göra en skrivelse till statsministern att han tar tag i detta och skapar ordning i ledet.
Med vänlig hälsning, kjell
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Parkeringplats i Göteborg

Kommer inte att vara några problem med camping i Göteborg framgent. Man skall iordningställa campingplatser och upplåta platserna gratis till "campare" från andra EU-länder.
Äntligen en kommun som ordnar för "asfaltarbetare" och andra mer eller mindre "tillfälliga besökare" från Unionen.
Inledningsvis beräknas kostnaden till "endast en miljon kronor.:confused:
 

Berith&Janne

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2024
Sv: Parkeringplats i Göteborg

Kommer inte att vara några problem med camping i Göteborg framgent. Man skall iordningställa campingplatser och upplåta platserna gratis till "campare" från andra EU-länder.
Äntligen en kommun som ordnar för "asfaltarbetare" och andra mer eller mindre "tillfälliga besökare" från Unionen.
Inledningsvis beräknas kostnaden till "endast en miljon kronor.:confused:


Kanske en bra lösning under ordnade förhållanden, vi lär ju inte bli av med dom ändå, fritt för alla EU- medlemmar

Mch Janne
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Ursäkta, men har inte den här tråden spårat ur? Att vi har "carmac cowboys" är väl inget nytt. Jag trodde tråden var till för att förvarna oss.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Nästan alla trådar spårar ur för eller senare. Men under tiden kan man få många goda skratt.

Eftersom vi är med i EU får vi också acceptera de avarter som finns, t.exp att arbetskraften är rörlig inom EU. Jag hade helst skickat hem de med en enkel biljett.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.262
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Och skickat biljetter till alla svenskar som är ute i Europa och jobbar så att de åker hem till Sverige?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Och skickat biljetter till alla svenskar som är ute i Europa och jobbar så att de åker hem till Sverige?

Skillnaden är väl att svenskar som jobbar ute i Europa har i allmänhet ett ordnat boende, är språkkunniga, välutbildade, anställda av företag, betalar skatt & andra ev. avgifter i värdlandet. Det är väl mer än man kan säga om det klientel som den den här tråden handlar om.

Bennie:)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Tack, men jag har det bra här betalar mina avgifter sköter mig sá gott jag kan.

Problemet med dessa asfalstsläggare är att dom har samma sorts fordon som oss.
Dom missköter sig och skräpar ned. Det är vi som fár skulden av pratet som gár " dessa j-vla" husbilar.
detta innebár att ställplatser stängs, husbilsturister blir ovälkommna.

váran komungrupp jobbar säkert hárt med att fá ordning med detta hos vára komunpolitiker.
Här i min komun hade vi samma problem inte bara med husbilar utan med skatebord mm. Váran komun har lärt sig att man kan inte lösa ett problem med bortkörning. Det enda sättet med problemet är att välkomna husbilar bygg en skatepark mm.
Ingen tror jag säljer sin husbil för att en komun förbjuder husbilar. det blir grannkomunen istället.
Asfaltsläggarna är inte komunens problem utan ett rättsproblem
 
E

Ericsson c52

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Nu va det ju så att detta var inte till för asfaltläggarna utan för den andra gruppen som inte arbetar utan bara sitter med en tom kaffe mugg och väntar på påfyllning
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Nu va det ju så att detta var inte till för asfaltläggarna utan för den andra gruppen som inte arbetar utan bara sitter med en tom kaffe mugg och väntar på påfyllning

Hänger inte riktig med, hur menar du? Rubriken för tråden heter väl Varningskedja / asfaltsarbetare?

Bennie:confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen