• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varningskedja / asfaltsarbetare

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Dessa stöldligor från öst har tydligen kommit på hur man kan stjäla lyxbilar trots immobiliser. Det stjäls flera BMW 6-serie i veckan och körs tydligen över gränserna med falska skyltar.

En strålande affärsidé! Tullen står handfallen och kan inget göra trots misstanke.

Visst kan väl tullen kolla även fordon som lämnar landet, eller?
Men det är kanske roligare och mera inkomstbringande för statskassan att räkna ölflak m.m. hos ankommande.:rolleyes:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Eftersom stulna bilar och övrigt gods lämnar landet i ökande grad är denna koll minimal. Tydligen kan de inte göra stickprov som vid införsel. Det senaste är att specialpreparerade trailers med stulen diesel lämnar landet. Diesel för 60 miljoner har stulits från farmartankar, inslaget visades på TV i morse.

Senast ändrad:

Arne o Elvy

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3076
Medlemskap
2023

Vill bara kommentera med att det är inte underligt att världen ser ut som den gör. Gisses vad man kan ha olika åsikter om allt.
Arne o Elvy

H

Heddan

Guest

För att uppdatera om dessa asf.l så befinner ett gäng i Märstaa nu.:(

Blommen

HBK Medlem
Kommun
Habo
HBK-Nr
7671
Medlemskap
2025

Jaha, då har turen kommit till oss i Habo. Fick just se grannen stå och tala med en av dessa asfalt/stenläggare från England, så håll ögonen öppna ni som bor i södra vätterbygden. Dom riktar helst in sej på äldre personer i villor.

Urban.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Saxat från Polisens hemsida idag
2012-03-26 13:17, Övrigt, Jönköpings län

VÅRTECKEN!
Asfaltslägare har checkat in på campingplatser i länet.
På Lv 153 försöker personer att stoppa bilar. Tidigare erfarenheter gör gällande att de tillhandahåller guldliknande föremål till försäljning.
Det första inbrottet i husbil på rastplats har anmälts

F

F.d. 7502

Guest

Men det är kanske roligare och mera inkomstbringande för statskassan att räkna ölflak m.m. hos ankommande.:rolleyes:

Alla fordon fotas vid våra gränser

Mamma

HBK Medlem (P)
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2025

så ett gäng på E22 vid hurva i skåne i dag på väg norutt

Micke & Lillian

HBK Medlem
Kommun
Eda
HBK-Nr
81
Medlemskap
2025

Jag åkte förbi Linnebäcks camping utanför Kalskoga där stog ett hel gäng.

Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest

Ett gäng står nu i västerås, vid Hälla på parkeringen till gamla Ikeahuset, ett av stadens bästa skyltläge! I söndags så blev jag positivt överaskad av ordningen runt omkring dem och skicket på deras husvagnar, bilar och lastbilar. Idag passerade jag dem och jag ser tendenser på att det håller på att bli stökigare omkring dem. Förra året stod de också här och när de lämnade stället såg det ut som kriget och en gammal husvagn som saknade ett hjul blev kvar.

F

F.d. 7642

Guest

Hejsan
Blir lite förvånad över tråden, har jobbat inom väg och anläggningsbranchen i 30 år och känner mig nästan diskriminerad när jag läser,,,
Har alltid tagit in på campingar när så har funnits i närheten, men aldrig upplevt något i
stil med vad du skriver, däremot blivit störd av andra sorters människor, som supit och skränat hela nätter. Däremot så har vi bärplockare som stryker omkring och skräpar ner överallt .

Tror inte att seriösa asfalt -arbetare är värre än andra människor......

Men oseriöst folk finns ju överallt, eller hur, då får det bli att starta många varningskedjor i så fall..:confused:

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025

Hejsan
Blir lite förvånad över tråden, har jobbat inom väg och anläggningsbranchen i 30 år och känner mig nästan diskriminerad när jag läser,,,
Har alltid tagit in på campingar när så har funnits i närheten, men aldrig upplevt något i
stil med vad du skriver, däremot blivit störd av andra sorters människor, som supit och skränat hela nätter. Däremot så har vi bärplockare som stryker omkring och skräpar ner överallt .

Tror inte att seriösa asfalt -arbetare är värre än andra människor......

Men oseriöst folk finns ju överallt, eller hur, då får det bli att starta många varningskedjor i så fall..:confused:

Läser du tråden så kommer du troligen inse vilka det handlar om ;)
Det gjorde jag iaf... Diskriminerad känner jag mig varje gång jag försöker gå på damtoaletten.. alla tittar så snett på mig ;) Men inte är det något att hänga upp sig på.

/Freddy

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen