• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varningskedja / asfaltsarbetare

Status
Stängd för vidare inlägg.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Aftonbladet:

Misshandel, svält och inga löner

”Jag hörde killarna som jobbade säga 'Snälla, ge oss mat',”säger Linda Fager som bestämde sig för att hjälpa arbetarna.

Svenska villaägare erbjuds billig stenläggning.
Arbetet utförs av män som Ivan från Bulgarien, som hoppas på ett bättre liv.
Men arbetet i Sverige innebär svält, misshandel och utebliven lön – slaveri helt enkelt.

F

F.d. 53012

Guest

Denna notis fanns i helgens Corren Linköping och dom syntes till i centrala Linköping med flakbil med tillhörande anläggningsverktyg. Strök omkring i mitt bostadområde och spejar efter tomter med grus eller gamla knöggliga asfaltuppfarter. Ringde på för tredje gången hos en änka som bor straxt intill, fick tala om att dom skall lämna henne ifred och vi inte vill ha deras kriminella hjälp. I somras campade dom vid Hydromacken med ägarens godkännande max 2 nätter men stannade i 9 dagar och förde ett sjuhelvetes liv och fick avhysas med polishjälp, så ge dom inte lillfingret.

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Var stode vi utan brottsligheten? Vad skulle alla jurister och poliser och alla andra i rättsväsendet syssla med utan den? Advokater och poliser jobbar ständigt i maskopi med politikerna för att hålla kriminaliteten på en lagom nivå i samhället så att dessa aktade samhällsmedborgare kan få sin bärgning, i vissa fall abnormt god försörjning från samhällets "busar".

Arbetslöshet måste finnas för att i möjligaste mån bibehålla sociala orättvisor så att vissa grupper måste ta till kriminalitet för att överleva. Skolan gör medvetet ett så dåligt jobb så att vissa elever slås ut och lätt hamnar i brottslighet o.s.v. o.s.v. Ett medvetet agerande från de styrande och de yrkesgrupper som försörjer sig på brottsligheten alltså!

Jappe

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Ja Jappe!
Tiden är ur led se bara vad " Herman Lindqvist" skrev om namnen på nyfödda prinsessan på di.se!
Det var inga snälla ord!
Mvh.

F

F.d. 9344

Guest

Rätt Gurra!
Bra att du tar upp detta. Jag blir bekymrad när jag läser att det finns personer som har inställningen "Jag sköter mig och skiter i andra".:msn_angry:

Att hålla koll på detta kriminella "drägg" ja, för det är just vad de är, är en medborgelig plikt Husbilägare eller inte.
Så kör på ni som vill att desas skall känna sig påpassade för mycket påpassande det är för dessa obekvämt.
Dessa personer är inget annat än bedragare, tjyvar och inte önskvärda personer.
Tyvärr en av avigsidorna med den fria rörligheten inom EU.:msn_weird:

Så notera bilnummer bil och märke, händer något i trakten så är det ovärdelig inf. för Polisen

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Nu har dom varit i Karlstad igen. Polisen kom och körde bort dom. Såg att dom åkte norrut på 62:an mot Filipstad.

Som vanligt lämnar dom efter sig mängder med skräp.

F

F.d. 7380

Guest

Bra initiativ Gurra!
Men jag tror att det saknas information till campingägarna när det gäller dessa asfaltarbetare med stora gasolbehållare för då gäller 200 m säkerhetsavstånd. Så det är ganska enkelt att avvisa dom eller så får dom hyra motsvarande yta på campingen och betala i förskott och då brukar dom försvinna som en avlöning.
Och Oslow kom ut i verkligheten och sluta campa i din trädgård.

F

F.d. 7380

Guest

Svar till Lars o Margareta
Vad då sköta det dom ska!
Tycker du att det är rätt att dessa personer uppträder på ett sätt som berättigar? Lurar folk, använder arbetare från baltländer med minimal lön samt orsakar en massa olägenheter för oss vanliga medborgare! Kanske dags för dig att ge dig ut i verkligheten och då gärna på en camping med dessa asfaltarbetare. Detta från en som arbetat på en camping och har sett vad dom kan åstadkomma och det är inte lite det!

Senast redigerad av en moderator:

Tant Sture

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024

Ja frid över Gurras minne, han är ju inte medlem längre.
Han har valt att kliva av ..................?
Men nu varnas inte enbart för Asfaltsläggare utan mera skit från Öst har tillkommit enligt Polisen.
Varning ! Runt om i Väst kör nu tjuvar. Fiat skåp vit dansk regnr: FE 88059
Man/VW Lastbil med kran vit med regnr: BPN 097
Och ledarens bil, en röd Golf - 91 regnr : ECC 922
Denna röda Golf ses reka på dagen, därefter sker brotten.
Detta är Högkriminella östländare som just nu jagas av polisen.
Ser ni något så ring direkt Polisen.
Polisen håller till en hel del där uppe nu pga.detta.
Skicka detta vidare så alla får veta.
Detta fick jag som SMS i går kväll genom Grannsamverkan.
Kan vara någonting som vi alla ska ta till oss, tänk bara på detta.
" Vart åka i Påsk ? " Nog fasen finns slöddret i vår närhet, lägga pussel är inte svår när man har alla bitar.
Hilsen fra han Tant Sture

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Dessa stöldligor från öst har tydligen kommit på hur man kan stjäla lyxbilar trots immobiliser. Det stjäls flera BMW 6-serie i veckan och körs tydligen över gränserna med falska skyltar.

En strålande affärsidé! Tullen står handfallen och kan inget göra trots misstanke.

F

F.d. 50209

Guest

Så just därför åker jag i en 9 år gammal Toyota när jag inte kör husbil. :yes:

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen