• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför vi väljer viss GPS?

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: Varför vi väljer viss GPS?

Ja, det vore bra att veta vad som hänt här. Att medlemmar kan redigera andra medlemmar är en allvarlig bugg. Men kanske är det något annat som hänt här.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Varför vi väljer viss GPS?

Knarrevik är Moderator i detta Forum så han gör bara det som han har fått rättighet att göra. Vilka som är moderator i resp forum syns längst ner på sidan i resp forum.
 

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: Varför vi väljer viss GPS?

Knarrevik är Moderator i detta Forum så han gör bara det som han har fått rättighet att göra. Vilka som är moderator i resp forum syns längst ner på sidan i resp forum.

Det var nyhet för mig, trodde det var HBK Web som var moderator men ser att i just detta ämne är Knarrevik och STACT moderatorer. Man lär så länge man lever.

En liten undran, varför är dessa moderatorer inte en del av HBK Web?
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.589
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Varför vi väljer viss GPS?

Ja, det vore bra att veta vad som hänt här. Att medlemmar kan redigera andra medlemmar är en allvarlig bugg. Men kanske är det något annat som hänt här.
...........Finns en motion på att man ska kunna se vem/vilka som modererar.

Det finns klar angivet vem som är moderator för just detta specialämne/forum. :)

Längst ner på ämnessidan står vem det är: Navigering - Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Varför vi väljer viss GPS?

Jag har suttit och pillat med CoPilot ett tag nu och jag har inte lyckats ändra koordinatinställningen från decimal till grader, minuter och sekunder. Går det överhuvudtaget?

Hur man lägger in egna pois blir jag inte heller klok på!

Jappe
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Varför vi väljer viss GPS?

Många trodde nog att Navigon skulle byta namn efter Garmins köp men tydligen är varumärket så pass välrenommerat att Garmin behåller namnet.

Appen blev bättre efter den senaste uppgraderingen men har fortfarande en bit kvar till iGO.
Det som jag uppskattar mest är kopplingen från Mobil Life + samt ADACs ställplatssökning.

Visa bilaga 62635

ADAC-raden finns inte i min Navigon, varken i Nordic eller Europe... Men de andra raderna ser likadana ut.
 
Senast ändrad:

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Varför vi väljer viss GPS?

LIVE Services, fungerar denna tjänst väl i praktiken och är den värd sitt pris.
Den kostar tydligen runt 500kr/år som förlängning efter det att perioden som ingår i "första-köpet" gått ut.
 

Bilagor

  • Live-tjänst.JPG
    Live-tjänst.JPG
    23,5 KB · Visningar: 382

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: Varför vi väljer viss GPS?

Nedan figur visar vad folk föredrar för fabrikat, men inte varför. Kan ändå vara kul att se.
Statistiken borde startas om och man skulle lägga till alla apparna för smartphones.

(www.gpsguiden.se)
GPSguiden.se.jpg
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Varför vi väljer viss GPS?

När jag väljer en viss typ av GPS är anledningen, att jag började med kart i PC för mer än 14 år sedan.
När det har finns nya GPS t.ex Garmin, TomTom, Mio Pocket PC, Routenplaner Europa, Det levende Danmarkskort, Route Plannar, Nokia- iPhone - Samsung Galaxy S2(smartphones), Route 66 och AutoRoute jag har jämfört, och funnit R66 och AR som den bästa for husbil.

Husbil planering är inte bara A till B, men nyanseret planering som tillvärkas över en tidsperiod.
Husbil har bra om plats för laptop för seriös planering med alla informationer - som poi.
Som många andra - resan är målet.
Jag använder 2 GPS-mottagare och två kart program i drift samtidigt.
Funkar bara'.:)

För promenad mer 10 kilometer - Garmin mätning 1 meter :yes:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Varför vi väljer viss GPS?

Knarrevik är Moderator i detta Forum så han gör bara det som han har fått rättighet att göra. Vilka som är moderator i resp forum syns längst ner på sidan i resp forum.

Det förklarar en hel del - en hel del.
Så jag kommer nu relatera mig tveksam i detta forum.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Varför vi väljer viss GPS?

Det förklarar en hel del - en hel del.
Så jag kommer nu relatera mig tveksam i detta forum.

Knarrevik har interesse i dom forum han er moderator :) har inta gjort nogan fel, och med det mener jag promovere hans kæphest ( apple )

tyckar det er bra at moderator har interesse i forums emnerne.

Så thumbs upp Knarrevik, og Bredo du får en thumps down her fra en dansker, men bare for dette ene indlæg :)
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Varför vi väljer viss GPS?

Aage
Du tvinger mig næsten til at linke til de indlæg hvor denne "moderator" skriver imod egen bedre viden og fodrejer sandheden.
Skal jeg det, bliver det jo nok' modereret væk og så er forum ikke retvisende.
Det har undertiden været rigtig TRÆLS og tæt på jeg har stoppet.
Skal vi have alle disse gamle trakasserier frem i dagslyset ?
:( :(
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Varför vi väljer viss GPS?

Vi har alle vores kæpheste :) dig med pc, mig med garmin og android og andre med apple.

der er vel plads til os alle, trådene sporer ud når vi fanatikere ikke får det sidste ord :) ligesom denne tråd der også er sporet ud nu.

så måske vi skulle bede stact om at moderarer disse sidste indlæg væk :):)
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Varför vi väljer viss GPS?

Husbil planering är inte bara A till B, men nyanseret planering som tillvärkas över en tidsperiod. Husbil har bra om plats för laptop för seriös planering med alla informationer - som poi. Som många andra - resan är målet.
Jag använder 2 GPS-mottagare och två kart program i drift samtidigt.
Där ser du Bredo, att du och jag har en gemensam nämnare också. Jag har köpt AutoRoute2013. Har du?
Jag är så jädrans trött på alla dessa leksaks skärmar. T.ex. sitter jag med en liten pekpinne och fipplar (sms:a) på en Galaxy och så alla dessa kraftlösa paddor och appar! TomTom lurar en runt skogen! Nej, tacka vet jag ett kraftfullt program i en 15" laptop med mus (kula) och tangentbord.
Jag vill inte ha allt i ett som en Schweizerkniv. Min telefon skall vara en telefon, min kamera en kamera och navigera och planera min resa gör jag i en kraftfull laptopp med två GPS-puckar och AutoRoute! Microsft! Haleluja!
God kväll!
Julian
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Varför vi väljer viss GPS?

Aage
Hvad jeg kunne referere til, er Nokia smartphones og Garmin håndholdt GPS.

Jeg har ikke samme svenske veltalenhed, men jeg er sandlig blevet banket' på plads med lodrette løgne.
Det står jeg ikke mål til længere.
Så kan man hoppe på disse påstande fra "moderator" - det bekymrer mig ikke andet end urimeligheden i sig selv.
Men som det hedder sig " tag imod røgen i bageriet eller skrid......."
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.656
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Varför vi väljer viss GPS?

Rockwell Collin och en Vägatlas kan aldrig vara fel
 

Bilagor

  • RC-gps.jpg
    RC-gps.jpg
    68,2 KB · Visningar: 122
Toppen