• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varför har man inte medl. nummer på bilen

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Varför har man inte medl. nummer på bilen

En sanning inte enbart husbilsklubbar jag syftade på campingklubbar och husbilsklubbar lite fel formulerat, där fins klubbar med både husbil och husvagn på programmet men dom har dekaler ändå.

F

F.d. 55376

Guest

Hej
Vi var i Bua 15-16 maj.
Men självklart betalar vi för oss. Vi står ofta i Bua för att hälsa på familjen.
Vi har valt att bara ha dekal på vår bil
Jag tror inte att man ska vara för snabb att dra slutsatser vad som helst kan ju inträffa
och då betalar man väl nästa gång.(För er som inte vet kan man betala på hamnkontoret om man inte träffar Emil). Att vi valt att bara ha dekal har inget med att göra att man skulle smita från notan.Att ha dekal o nr är väl upp till var o en. Står vi mer än 1dag betalar vi ALLTID i förskott

Mvh
Gun&Ronny

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52919

Guest

Det finns många husbilsklubbar: Motor, MHF, Caravan Club, MHCS, Märkesklubbar osv.osv He blir till att ha många märken på h.bilen!

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Jag kan inte tycka att vi som är HBK-medlemmar är intressantare människor än någon annan...

Det handlar väl inte om att göra sig märkvärdig? För mig innebär skrivandet och läsandet på forumet bl a att jag får relationer till ett antal människor. Då tycker jag det är väldigt trevligt att känna igen dem. Dessutom är jag stolt över klubbens, dvs medlemmarnas, stora framgång.

Likaså är det upp till var och en om man av olika anledningar inte vill visa sin klubbtillhörighet.

Det är väl egentligen ganska enkelt!

:-/<rister

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

En liten undring, hur förskottsbetalar man på ställplatser? Det har jag aldrig hört talas om? :confused:

På tantolundens ställplats i Stockholm,bara förskott som gäller,åtminstone i höstas, får gå in på deras hemsida och fixa.
mvh
KaMa1

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

..okej faktura, det var sambo som fixade betalningen då, men iallafall kan man inte betala "på plats" så att säga...:yes:
mvh
KaMa1

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Det är ju ganska stor skillnad på förskottsbetalning och 20 dagars kredit (20 dagar efterskott)? :)

cybertron

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2027

Känner att jag vill flika in på ett spår vad gäller dekaler och nummer. Dekaler är en sak, men numret en annan.
Om man visar sitt nummer så "bjuder" man ju i princip in en ev. Tjuv tills ens hus då tjuven kan ta numret bli medlem här och sedan ta fram adressen och göra inbrott helt ostört.

Bara en tanke i debatten

Och som förtydligande: jag tror självklart inte att vi har några brottslingar här i vår klubb men säger att problemet skulle kunna finnas. Alla får i övrigt självklart göra som man vill....

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Jag tar bilnr och SMS'ar till bilregistret om jag vill veta vem som kör en husbil med HBK-loggan. Det går fortare och dessutom finns det en hel del husbilar som bytt ägare men inte HBK-nr.

På träffar sätter vi nr och namn i vindrutan.

F

F.d. 53012

Guest

:confused:Om han betalt i förskott?? Då har han i vart fall inte betalt denna gången. Var närvarande när dom kom och när dom åkte.
Lasse

Så konstigt det blev, jag ville bara lufta att det finns dom som inte betalar, nu blev det en massa skriveri om att ha dekaler på bilen. Bäst att var tyst och inte skriva.

Lasse :swoon:

Jo du man lär sig att hålla tyst och kanske vara så anonym som möjligt.

F

F.d. 53078

Guest

Alla är oskyldiga tills någon har blivit dömd.

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Jag har satt alla siffror upp & ned...
De flesta vet ändå vem jag är! :twitcy:

Men de är på!
I debatten; Magnus

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

...de blir ju 631! Hehe, det måste va snudd på urkundsförfalskning! :D

F

F.d. 55374

Guest

Snart blir det omöjligt att hållas sig undan, får nog ta till dom Norrländska skogarna.
Glad pingst till alla.

Tommy R

Toppen