• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför hälsar Ni inte?

F

F.d. 5322

Guest
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Ge dig inte oavsett om du har "plåtis" eller inte..jag hälsar även på brödbilen numera :wideeyed: folk får säga vad de vill men de hälsar faktiskt tillbaka. Tänk vad trevligt att bli bemött med vänlighet. Det finns en Kines som myntade uttrycket eller rättare sagt upplevde och räknade ut att om...du LER när du möter en person så blir de glada och ler och sedan möter de med sitt leende på läpparna ytterligare personer...det blir en pandemi. Den bästa pandemin du kan bli smittad av. Så fortsätt vifta med labbarna vetja. // Mia
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Varför hälsar Ni inte?

A smile :) is the shortest distance between two people. (Viktor Borge)
- eller en hilsen om man kan se det.
Har alla vi husbiler' inte interesser og betingelser for räse ?

Verifiera det - även vid körning genom Danmark.
:)
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Hej!
Angående " Varför hälsar Ni inte?".
Jag har lagt märke till att en hel del "hälsar" med vänster hand, undras om det är för att det inte skall synas eller dessa personer kan inte styra fordonet med vänster hand.
Mvh.
 
H

hianders

Guest
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Jag har nog skrivit tidigare om att det är så svårt att låta bli att vinka till husbilar när man sitter i personbilen. Det rycker i handen och ibland åker den upp och vinkar. Den mötande husbilen förstår nog att vi också har en sådan men inte åker i den just vid tillfället.

Man har också vinkat till de moderna hästbilarna som på håll lätt kan förväxlas med människo-husbilar.

Så, vinka whereeveryouare!!

fru hianders/Inger
:bock:
 

GunillaoFolke

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Falun
HBK-Nr
9107
Medlemskap
2024
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Vi kom från Tyskland i början av oktober och vi blev så himla glada över alla husbilar som hälsade. Nu har vi lärt oss att det inte bara är på sjön man vinkar. Vi vinkade båda till alla husbilar vi mötte. Bryr mig inte om de som inte vinkar - Tycker det är trevligt. Nu väntar vi bara på svensk registrering sen blir det ut på vägarna och då lär vi möta en del att vinka till. Nästa Spanien och bort från snö o vinter så fort bilen är reggad o klar.
GunillaoFolke :bye:
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Hej!
Ursäkta trådskaparen om mitt inlägg tog död på tråden!
Jag får "Citera" mej själva, där måste väl vara någon som kommit på sej själva med att där hälsas med "vänstran" ( tänk nu inte politiskt!!!!!!)& har en åsikt om varför!
Mvh.



Hej!
Angående " Varför hälsar Ni inte?".
Jag har lagt märke till att en hel del "hälsar" med vänster hand, undras om det är för att det inte skall synas eller dessa personer kan inte styra fordonet med vänster hand.
Mvh.
 
F

F.d. 30092

Guest
Sv: Varför hälsar Ni inte?

:bye:

Nog är det trevligt att hälsa på varandra, men det är frivilligt. Jag hejar på alla HB och skiter i om dom hejar tillbaka. Man blir bemött som man bemöter andra sägs det.
:bye:
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Hej Arne!
Varför vinkar du med :bye: (västran), för att det inte skall synas för det döljs av
stolpen till vänster om Vindrutan eller
icon12.gif
.
Mvh.


 

mega-liner

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Falun
HBK-Nr
6582
Medlemskap
2024
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Hej jag tror att jag har svaret varför husbilarna inte vinkar längre Sen vi bytte till Carthago Mega-Liner så blev det slut på hälsningarna men däremot hälsar turistbussarna
Så vi har tröttnat på att heja då vi inte får gehör för detta Så nu vinkar vi inte förrän mötande h-bil vinkar först!
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Självklart hälsar man (jag) när man möter en annan husbil!

Men jag har det i kroppen sen innan då jag kör (körde, har sålt den) motorcykel, där hälsade jag på alla, även mopeder ibland som kan misstas för en motorcykel ibland, men vad gör det?

Långt ifrån alla hälsar tillbaka, men vad gör det? Jag tycker det känns bra att hälsa iallafall!

:mcride:
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Hej!
Skall bli intressant & se hur många "förare" av husbil som "hälsar" med vänster hand nu till våren!
Mvh.
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Eftersom jag är vänsterhänt har jag alltid viftat med vänsternäven. Och det kommer jag att fortsätta med.
Calle
 
A

Argos9595

Guest
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Klart man hälsar. Vi hälsar på alla vi möter med husbil. Gammalt som nytt, dyrt eller billigt.

//Magnus:bock:
 
Toppen