• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför hälsar Ni inte?

F

F.d. 29862

Guest
Sv: Varför hälsar Ni inte?

De flesta är väl pigga på hälsning, men det avtar ju mer husbilar det finns. Vad som är litet tråkigt är att man när man ses på ställplatser eller motsvarande så är det oftast "kalla handen" och låt mig vara ifred...
Jag ser inte HBK som enbart ett bra media, har träffat många trevliga människor av alla nationaliteter med eller inte varit med i HBK, men många vill nog helst vara själva när de står på plats. Det frenetiska viftandet i tät trafik kvittar väl tycker jag. För oss äldre så får vi i första hand försöka köra så säkert som möjligt och gärna umgås en smula när man står still.
Leve Bobilsfolket!
Allt gott !
Lars
 
V

vanhobby

Guest
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Etter at vi fikk "plåtis" er det ingen som helsar mer. Kanskje vi inte er "äkta" husbilar?
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Hej Calle Bonath!
Spelade du "vänsterytter " även i laget?
Mvh. "Ps" Glöm vad Stadsministern sa i dag om att jobba tills man är 75 år, nä det bara poppade upp ,utan ta en provrunda & hälsa med högra handen, så skall du se att där är flera som uppmärksammar din hälsning!!!" Ds"


'
Eftersom jag är vänsterhänt har jag alltid viftat med vänsternäven. Och det kommer jag att fortsätta med.
Calle
 
T

tompaline

Guest
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Det kanske blänker i rutan så din hälsning inte uppfattas. Håll handen längre fram så syns hälsningen bättre..:bock:
 
T

tompaline

Guest
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Etter at vi fikk "plåtis" er det ingen som helsar mer. Kanskje vi inte er "äkta" husbilar?
Klart vi Verkligen e Äkta ....kanske t.o.m den smartaste/optimalaste husbilslösningen
Åker som i en tyst limo lätt o komma fram/parkera kan använda den till lastfordon
Billiga i drift bra i standard om än i mindre format(va fan ska man me massa golv till?)
Och prisvärdare vid försäljning än en stor lagård med liten kundkrets o prisförlust.
Tar mig friheten o säga så eftersom jag haft en Stor L...:bock:
 
F

F.d. 13588

Guest
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Jag åker Volvo V70 Jag hälsar inte på alla Volvo V70:msn_angry:

Nej jag hälsar inte tycker det är löjligt.
Som någon nämnde tidigare!!! på ställplats så är det ofta näsan i luften.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Måste man hälsa på alla husbilar varför göra en sådan affär av detta?
Det måste ju vara var mans ensak om man vill sitta och vinka till varje husbil man möter.
Ja ibland kan det vara en plåtis som lätt kan förväxlas med en varubil.Oj nu missade vi en.
Ibland kan det vara viktigare att hålla blicken på vägen än reta sig på någon som inte vill hälsa.
När man sedan stannar kan man ju gå en sväng och prata med folk.
Vi brukar alltid hälsa på mötande husbilar :msn_embarrassed:men vi ser inte detta som ett måste.
Frun brukar sköta vinkandet ibland vinkar vi båda två.
=====================================
2179
 
Senast ändrad:
F

F.d. 18414

Guest
Sv: Varför hälsar Ni inte?

Vi hade ocksa den sorts diskussion i tyskland.
I Promobil skrev en del att de hälser generellt andra Hbr. Men i diskussionen fanns ett aspekt som jag själv haller med:
Jag hälser inte pa väg. Vad hjälper dett, när folk hälser när de sidder i husbilan o opförer sig hänsynslöst pa ställplatsen.
Jag kan inte föreställa mig, hälsa en likadan som afghan o stannar senare pa ställplatsen i grannskap.

Dessutom kan man ofta se ej om en hälsar när solan speglar sig i vindrutan.

Till senast Herr Afghan: Överall - sa ocksa i Sverige - finns egendomliga seder när man eftersöker argumenter för att stötta sina usel pastaendet.
Tänk att dett är manga folk pa väg i semesteren o aka hyresbilar. De ved enkelt intet om dina begär.

Wolfgang Kessler Tyskar :angel:
 

KaMa1

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2024
Sv: Varför hälsar Ni inte?

En rolig anektot från det verkliga livet; vi känner till ett par som köpte en STOR husbil,dom berättade ,att det inte hälsas så ofta från husbilar av ordinarie storlek,men alla busschaufförer hälsar..:D
 
Toppen