Marianne & Ranko
HBK Medlem
Sv: Varför är vi inte fler medlemmar i HBK (en possitiv artikel)
Välkommen tillbaka Bredo! Nu är jag glad igen : ))))
-> Ranko
Välkommen tillbaka Bredo! Nu är jag glad igen : ))))
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
-> Ranko
Så du hopper over mine innleggDet blir nog att man hoppar över dom inlägg som inte är på svenska.
Tommy R
Så du hopper over mine innlegg
Fattar inte alla danska bor 45 min bilväg från Rådhusplatsen, ser Dansk TV väldigt ofta och är i Danmark då och då. Text är inga stora problem, tal går också bra, kan prata mycket lite Danska. Fattar även Kurt när han skriver på Norska, några google översättningar använder jag aldrig, man vet inte vilka tokigheter som kommer ut.
Så alla ni som är Danskar och Normän skriv på ert eget språk, de som inte fattar får väl fråga eller gå på kurs.
Det är nog ingen som hoppar över dina inlägg Knut, åtminstone inte om inläggen intresserar!
Den skrivna danskan är lika lättbegriplig som det norska bokmålet och har samma ursprung.
Vad som är svårt att förstå är den hemska googleöversättning som gör inläggen obegripliga. Jag var en av dem som tjatade på Bredo att skriva på danska, bra att han slutligen lyssnade på kritiken.
Hej Lassej!
Både du(förmodar jag) och jag samt nästan alla skåningar har vuxit upp med dansk tv, text och tal så det är förmodligen lättare för oss att förstå danska än i övriga Sverige.
Dessutom påminner t.ex Bornholmska om vår dialekt (skånska) så pass mycket att vissa danskar från fastlandet tror att Bornholmarna är svenskar som lärt sig danska (hörsägen från några danska vänner)
Med vänlig hälsning
ArTii
Om det skrivs på danska eller något annat svårbegripligt språk var väl detsamma,
kan ändå inte översätta.
Är övertygad att många tycker som mig men ingen törs skriva det.
Tommy R
HaHej Tommy D.
Skall rätta in mig i ledet och inte irritera dig mer.
Kom just på vilket lättförståeligt språk danska är.
Tommy R
Precis och med lite humor och ett leende så går det ändå lättare!
Tommy