• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vardagsbil

California

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024
Sv: Vardagsbil

VW California Coach -94 (till salu f ö), Saab 9-3 Sportcombi diesel 07, Opel Corsa diesel 07 samt vår top-of-the-line sedan i höstas, Hymer BC 544 -05. Ännu i vinterförvar. Suck och sukt!

Ingegerd S

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
916
Medlemskap
2025

Vardagsbilen hos oss är en Nissan King Cab Navarra 4 WD, den är en kameleont, till vardags personbil vid behov är ju även en liten släpkärra integrerad (flaket),när det är dags för camping så åker campern på, en ganska ekonomisk kombination, bilen fungerar helt bekymmersfritt, campern kostar bara försäkring inget annat, ok det går inte att jämföra med en "riktig" husbil vad gäller utrymmen och komfort men vi har varit jättenöjda så här långt, men nu börjar habegäret efter en husbil tillta i oroande omfattning så vi får se vad som händer.

Imponeras av er som har både 2, 3 o. 4 fordon igång, mycket service, besiktningar och underhåll.

Mvh Janne

F

F.d. 6238

Guest

:twitcy:Våran "andra bil" är en Spårvagn eller Buss.

Som Pensionist i Göteborg åker alla GRATIS på alla bussar och spårvagnar vard. mellan 8,30 - 1500 och 1800 till 0600 på morgonen samt från Fredag 1800 till Måndag morgon 0600.

Spårvagnarna får KRAFTEN från ovan och Bussarna går på diesel och ibland på Gas dock ej LUST GAS.
Skatten betalar (urin) vånarna och alla som bor inom Göteborgs Kommun.

Sedan finns det andra som har personlig chaufför, men jag hoppas att jag skall slippa denna Extra förmån en tid Framöver.
Hls från Husbilsåkare Kurt.:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Vilken bil åker vi? När vi tar ut vår sjönhet (hobby 600 1988 mår vi bäst )annars åker jag en Audi A4 Quattro tdi och min sambo åker Opel Astra. Men mitt största progekt är att få ihop min Railton open tourer från 1933 som är byggd på Hudson chassi med en rak 8a på ca 115hk men den försvann vid en konkurs i gbg så nu Bror har du något tips vad man hittar en motor + v-låda med overdriver till denna bil har varit kontakt med Hudson klubben men inte fått något riktigt napp mvh kjelle med mina två sjönheten sambon och hobbyn 600an :wub: Glad påsk på er alla husbils åkande vänner

Hej Kjell owe har en motor i delar till 1930 men det är inte rätt motor för din bil. Är du medlem i HET Club USA? Jag är det annars och kan fråga och kanske annonsera där. I england finns det ett antal bilar så det är möjligt att det finns delar. Maila mig privat om du vill
Hälsn. Bror

Hannibal

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030

Hej! Vi har en Renault Megane 1,6e RT av 1999 årsmodell.
Som hustru pendlar med.
Denna köpte vi ny 1999, nu är den rostig och gammal, som en Opel Rekord(Gevalia).

Har förstärkt rostskyddet 1999.

Reklamerat 2006 rostangreppen till Volvo, som väntat avslog de vår begäran!

Har även lackskyddat bilen 2002, snyggt utfört.

Tänkte byta in den hos Volvo förra året.

De skulle ge mig fantastiska 15000sek om jag köpte en bil av dem.

Lockande eller hur.

Men efter som husbilen kostar rejält med pengar, får den rulla tills besiktningen säger stopp!

Själv tar jag mig mellan Båstad och Karlskrona med SJ,

en resa som tar i runda slängar 6 tim dörr till dörr. ( med bil 2,5 tim)

Där jag har mitt jobb.

Stephan

Delfin

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2025

En Huyndai Getz får räcka, å så har vi tre cyklar förstås. Frugan har två, en lite sportigare med 21vx. och en till vardags. Själv promenerar ja till jobbet ca 40 min (en riktning) så cykling får det bli på helgerna.

Toppen