• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vardagsbil

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vardagsbil

Det var en konstig bil! Den ser ut som illvillig, harmynt groda, men den saknar säkert inte bett. Jag är bara avundsjuk förståss! :swoon:

F

F.d. 11203

Guest

Vi åker Mercedes sprinter med husbil
MercedesVito med jobbet
Mercedes SLK Cab på fritid
Mercedesälskare deicer

F

F.d. 6657

Guest

Svar till Solifer S7!

Jag har också varit husvagns ägare i väldigt många år, sålde den 2006 och köpte husbil.
Jag behöver en personbil i vardagen, tycker det går lättare och smidigare. Sen tycker jag det är kul att köra lite fortare, och då passar inte husbilen in. För från jag startar husbilen och rullar ut från uppfarten, då Njuter och Trivs jag!

H.Olof

Senast redigerad av en moderator:

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025

Hej , vi har två personbilar en Peugeot 206-04 och en Zuzuki Jimny-03 . Vi måste ha varsin för att ta oss till arbetet båda två . Men har vi inte haft pendelavstånd så har vi klarat oss med en bil. :swoon:Mvh

F

F.d. 4879

Guest

Hyundai Atos och Jeep Cherokee. När vädret tillåter så åker Göran helst nån tvåhjuling. Husbilen är för stor och krånglig att åka till vardags med här i Stockholm. Atosen med automat är perfekt att köa med från Tyresö till Bromma varje morgon för att sedan köa samma sträcka tillbaka på kvällen. Att ha en manuellt växlad bil här i Stockholm är en plåga!

F

F.d. 52964

Guest

Hej igen, glömde den här eftersom den är avställd och undanställd. Mvh Anders

Bilagor

• Audi TT.jpg
    Audi TT.jpg
    50,4 KB · Visningar: 9
F

F.d. 25038

Guest

Har antagligen en hel A4 sida hos bilregistret är lite sjukt å samla på sej.

Häls Mikael o Carina

:rolleyes:

Senast redigerad av en moderator:

kjell-owe

HBK Medlem
Kommun
Hjärnarp
HBK-Nr
797
Medlemskap
2024

Vilken bil åker vi? När vi tar ut vår sjönhet (hobby 600 1988 mår vi bäst )annars åker jag en Audi A4 Quattro tdi och min sambo åker Opel Astra. Men mitt största progekt är att få ihop min Railton open tourer från 1933 som är byggd på Hudson chassi med en rak 8a på ca 115hk men den försvann vid en konkurs i gbg så nu Bror har du något tips vad man hittar en motor + v-låda med overdriver till denna bil har varit kontakt med Hudson klubben men inte fått något riktigt napp mvh kjelle med mina två sjönheten sambon och hobbyn 600an :wub: Glad påsk på er alla husbils åkande vänner

Senast ändrad:

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Jag har haft, Mercedes, SAAB 900, har nu en Honday Sonata. Men frågan är vad har jag nästa år?

Jag köpte ett par bra gångstavar med fjädring, det skulle spara ryggen när man ´Racar i väg på den dagliga turen.

Så glädjen att ha en vardagsbil tror jag är en svunnen tid tyvärr.

Men med stavarna har man ju per atutomatik, AC, bra fjädring,inga klimatutsläpp. :twitcy::swoon:

P

.PGS Hymer

Guest

Ja till vardags står det 2st Volvo v70n -04or på gården, men dom är inte lika roliga att köra.

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Att bo "mitt i skogen" innebär att vi båda har behov av varsin vardagsbil. Bussen går nämligen bara måndag, onsdag och fredag och tyvärr bara mitt på dagen. Dessutom bor och arbetar en dotter med vår bostad som utgångspunkt. Det betyder att det står tre SAAB:ar på gården. Husbilen står i garage! OBS SAAB-stolar i husbilen!!

Nåt ska man ju lägga pengarna på.
:yes:

F

F.d. 52909

Guest

tjae...2 cyklar, 1 eumoppe (kallad blåa faran för den går som en skållad råtta, alltså fort som f.n) o så gångstavar, dock utan fjädring....o så står det visst en gammal volvo på gårdsplan också....

Kennet & Catti

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1552
Medlemskap
2025

Hej !
Vi har husbilen som används från april till oktober sen har Catti en Saab 9-5 -03 som hon åker omkring med till jobbet och affär. Jag hade en Renault Kango skåp -01 som jag åkte till och från jobbet,men den har dottern tagit så jag blev utan. Den dagen jag blev utan bil gick jag och köpte mig en väg reg 4hjulsdriven fyrhjuling som jag åker hela året på och jag kan snabbkoppla snöplogen och ploga hemma här.
Glad Påsk på Er

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026

Vi hade en Hyundai Santa Fe diesel innan när vi hade husvagn, kanon bil. Nu när vi köpt husbil så köpte vi betydligt mindre bil en Hyundai I30

Lars

HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
100
Medlemskap
2025

Hej , vi har en Opel Combo diesel som vi använder till o från arbetet och ärendena som skall som skall utföras, vi samåker frun o jag

FredrikL

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2025

Volvo xc70 såndäringa ocean blue race med 4 hjulsdrift, den får lilla hjärtat ta till jobbet. En liten hoj 4oo cc -81:a honda som man kan köra ihjäl sig på, så mest blir det husbilen!
Fredrik

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

vi har 4 stycken audisar på tomten (så klart) dock är det "bara" quattro på 3 stycken .

Som bruksbil har vi en A4 1,8ts quattro chipad så klart .
bilen som jag åker på utställningar är det en Audi 200-20v quattro med ca 300 pållar .
Sedan så har grabben en vässad 100 turboquattro samt köpte jag en lugn audi 100 1,8e till mellangrabben .

Så 4 nollor i grillen och 1 bakom ratten ;) :) ...

Senast ändrad:
Toppen