• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vardags"status" HBK-medlemmar?

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Vardags"status" HBK-medlemmar?

Har jobbat med IT sedan 1964 så det har varit en del teknikskiften under den resan.
Har ett förflutet som IT-chef på ett större byggbolag men jobbar nu som ekonomichef för IT-avdelningen, en del specialprojekt mm.

Jobbar numera hemifrån och skall göra så t.o.m sept 08 då jag tror (kanske) att det får vara nog. Fyller då 67år och det är krävande att hänga med i alla nyheter inom IT-området. Vill ägna mer tid åt husbilandet. Samtidigt håller man fart på, och förm förhindrar tjall i "pallet".
Testar just nu WinVista och Office 2007 i en ny dator. Där får man tänka om!!!
Det låter nog teknik-freak-dåraktigt men jag har ständigt 3 datorer runt mig uppkopplade mot Internet varav en oftast har HBK:s hemsida uppe, en mot företaget och en för projektarbeten.

Glömde nämna att min fru är "teknik-avvaktande" dvs undviker datorer, har ingen e-mailadress (en beundransvärd minoritet) men har mobiltfn.
Antagligen är hon avskräckt av mina övningar:confused:

Senast ändrad:
G

GunDogs

Guest

Hej bigmarlin 02.

Jag förmodar att det var mig du ställde frågan om dekaler till. Jag jobbar mest med trycksaker men ibland händer det att man ska dekorera företagsbilar och då tar jag kontakt med någon firma som jobbar med skyltar. Alltså kolla i telekatalogen under skyltfirmor. Det kan skilja väldigt mycket i pris så ring runt och kolla. Det är så jag gör. Problemet är att man måste ha någon form av underlag för att ta fram original som sen kan skäras ut i lämpligt format. Har du någon trycksak med hajfenorna mm så att de får ett underlag att jobba med, annars är det nog så att du tyvärr får vända dig till husbilstillvrkaren. Eller varför inte kolla med firman som gör HBK:s dekaler…

Clary & Leif

FD HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
605
Medlemskap
2021

Hej på er.

Jag är en pensionerad busschaffis,har även haft taxi i 20 år
så jag är van vid att åka på vägarna.
Min fru jobbar än ett tag på sjukhuset här.

MVH clary & Leif.

F

F.d. 15874

Guest

Hej gun dogs! jo detvar till dej jag ställde frågan för jag såg att du höll på med reklam,och jag chansade på att du viste vem som gör klister dekal märken utan att det kostar skjortan,hobby fritid i Tenhult skall ha över 7000:- svk för ett kit med mina hajfenor samt dekal med elnagh dekaler som jag behöver och jag tycker att det är för dyrt att lägga så mycket pengar till en sådan firma som skickar över det till någon som gör det för hälften,och när jag så att du jobade med reklam så tänkte jag att du visste någon här i HBG som kan göra detta, Men ett stort Tack för tipset om husbilsdekaltillverkarna.Ha en fortsatt trevlig höst och vinter å kanske vi syns ute på vägen.....MVH:HBK 891

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Köp tejp o försök själv tar väl kanske lite tid men är man lite hänter kanske det går .Om det nu inte är för mycket blandade färger i.Försök o rita en mall hemma den kanske blir kanon.:yes:

F

F.d. 839

Guest

Kopparn,

Det ar 2 stycken i Belgien, 1 i Holland, 1 i Frankrike och 1 i UK. Alla i respective original sprak sa det galler att kunna spraket ifall man vill gora inlagg ;) . Alla ar gratis att registrera och goran inlagg utom den i det UK.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 13050

Guest

Jag jobbar i försäkringsbranschen där jag träffade min nya fru Ann....ja ny som fru sen förra veckan efter 19 år som sambo.

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025

Hej jag Brittis är det som mest är inne och tittar runt på forumet men det händer även att min man Kent är inne ibland. Vi jobbar båda skift men det finns alltid tid att gå in några min varje dag nästan, annars får man lite abstinens om maninte är in och kollar runt lite. Även våran dotter är inne som ungdom varje dag som det ser ut. :wub: Ha det så bra alla. Mvh

Toppen