• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vardags"status" HBK-medlemmar?

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Vardags"status" HBK-medlemmar?

Jag har Mekonomen datorn i verkstaden uppkopplad på nätet och alltid HBK på också. Kul att titta på när man tar sig en paus i jobbet. Kia och jag har även MSN till varandra om dagarna så vill vi något så är det bara att skriva en rad, smidigare än att ringa under arbetstid.

F

F.d. 346

Guest

Kenth & Ingela;

En nyfiken fråga bara! Jobbar Du var tredje timma dygnet runt??
Anders

F

F.d. 52938

Guest

Hej på er!
Jobbar som målare ,Lindgren o Sjöberg Måleri ,(eget) op. lite reklam!
Man har all tid i världen:twitcy:

Nu är det ju fredag en öl o en knaberstrakare
Frank59:cool:

F

F.d. 4879

Guest

Det var en bra kommentar, vad ska jag svara..? Nej jag jobbar inte ihjäl mej men har valt att jobba med min hobby, bilar och motorcyklar efter att jag slutade på Räddningstjänsten. Känns aldrig jobbigt att gå upp och gå till jobbet, jag bestämmer ju själv över mitt liv! Inga nätter, inga helger, inget till slut asocialt liv. Det är livskvalitét!

F

F.d. 52938

Guest

Bra svar Kölis, så skulle alla ha det!
Vilket bra liv!
Frank 59

F

F.d. 3753

Guest

Kenth & Ingela;

En nyfiken fråga bara! Jobbar Du var tredje timma dygnet runt??
Anders
Ja nästan!
Tycker i alla fall att det är nästan alla dagar.
Har 2 sovnätter i veckan 20:00 till 08:00 och 2 dagar ledigt 08:00 till 20:00.
Ledig varannan helg från fredag kväll till måndag morgon.
Det senare är ganska nytt, jobbade i 19 år utan att vara ledig längre än 11,5 timmar. Jo jag hade låååångledigt var fjärde vecka från lördag em till söndag kväll.
Jag har ju semester förståss och då jag ledig!!!

F

F.d. 52938

Guest

Ursäkta dröjesmålet, har precis kokat några ägg till sillmackan perfekt till öl o knaber. Dom ligger på kylning nu!
Men ska upp o jobba imorn så det blir inte så (våldsamt)
Mvh Frank 59

F

F.d. 14038

Guest

Ja du Frank, så är det att vara egenföretagare. Det är våldsamt synd om oss, sitter här och läser på vårt forum med ett glas Famous Grouse. kann häller inte ta så där våldsamt för jag passar frugan också ty hon är nyopererad. Skål ta mej f-an på er vänner.:p :p

F

F.d. 52938

Guest

Det va tråkigt med frugan men jag tror ni reder er. Själv har min fru åkt till Köpenhavn med svärmor och hennes lillasyster över helgen för att mysa!
Tänk va lungt o skönt! Bara jag o katten ,Tv o mys Kanske en kaffe /konjak.
Mvh Frank59

G

GunDogs

Guest

Jag säger som Kölis: Jag jobbar inte heller ihjäl mig (nuförtiden). Är egen företagare i reklambranschen och har numera hittat en ganska rimlig arbetsnivå. Jobbar hemifrån och eftersom jobbet kräver att jag är uppkopplad dygnet runt är jag också konstant inloggad på HBK. Jag sliter mig från datorn när våra tre hundar (flattar) ska rastas och/eller tränas minst tre ggr/dag. Annars är det inte mycket jag missar av detta trevliga och lärorika forum.

Till Kenth skickar jag en igenkännade hälsning. Jag gjorde lumpen som väderbiträde på F10 (Ängelholm) så jag vet ungefär hur du har det (fast vi gjorde observationer varje timme).

F

F.d. 14038

Guest

Visst reder vi oss Frank, men det är ansvarsfullt arbete att ta hand om sin för tillfället handikapade hustru. Men jag ska inte klaga för hon har tagit väll hand om mig i över 40 år och det är hon ensam om att ha gjort mot mig. Nu ska jag vingla upp till henne och bjuda på kaffe. Ha det så länge och simma lugnt.

F

F.d. 52938

Guest

En kopp kaffe ? Ett Gott tips fixa henne en Bombardino (ital) Varm mjölk,ägglikör,whisky,toppa med vispgrädde allt efter smak o styrka !
Det gör gott för henne/ dig Try.....
Frank 59

FredrikL

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2025

Taxi-åkeri, 17 anställda, 5 bilar som går dygnet runt, samtliga utrustade med deffibrilatorer (rädda folk som fått hjärtstopp, tillsammans med Polisen och Brand-kåren i Stockholm), jag är dessutom ansvarig för Taxi Stockholms kris-grupp, för att få rånade, hotade eller på annat sätt traumatiserde förare på banan igen. Bilarna rullar 2000 mil vardera per månad, service, däck, reparationer, och allt annat tok som händer med personal. Men jag tycker att det är ganska lungt ändå, så in på HBK ett par gånger varje dag, kanske 3, eller 4........ Måste bara kolla om man hittar nått roligt!
-En motor som rasat, och så ber människan om hjälp på ett synnerligen humoristiskt sätt i allt elände. Måste vara husbilsfolk till det. Nån annan hade gråtit och bett samtliga dra åt he...!
Tllbaka får han en mängd goda råd, med en humoristisk toucht, som bara e så bra!
Allt konstigt som händer när man har en husbil, har man här en lösning på.
Inte undra på att man är här ett antal gånger per dag för att glädjas! Och alla andra trådar där jag sitter med ett stort leende å bara njuter.
Fredrik
Ps. verkar bli en liten resa runt den 6 november eller så, har satt på vinterdäcken. vart?
ingen aning! ds :spinny:

Tiiu & Claes

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
449
Medlemskap
2025

Pensionär men det innebär inte att man har mer gott om tid. Inte hinner jag mer än kolla lite ytligt ett par ggr/v trots att jag dagligen jobbar på nätet flera timmar. Men det är kul att kolla alla kommentarer som jag råkar falla över.
Var det inte Laika som hade fått "jobba häcken av sig" under ett tag när frugan opererats. Jag har varit hemtjänsten i snart 12 år. Så jag tycker att Du kan spotta i nävarna och köra ett tag till! Nog är det väl så att vi lovat att "dela på allt i ljuvt och lätt"? Var och en gör vad den kan klara. "Hon" gjorde "grovjobbet i många år så nu kan väl en annan köra ett tag. Husbil är prefekt om en är handikappad!

F

F.d. 14038

Guest

Stort tack Frank, jag mår redan mycket bättre och frugan sover också redan. Jag ska nog ta en till så mår jag väll ännu bättre. Ska iordningställa sommarhuset på hjul inför vinterdvalan imorgon. hoppas att hon inte har så ont imorgon för hon har haft ett litet helvete idag stackarn, men hon är ganska tålig av sig så det ska nog bli bra. Det kan inte bli värre än det har varit ialafall. Så här börjar jag känna mig nu.:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

F

F.d. 14038

Guest

Du har alldeles rätt Claes, och om du bara visste vad hon ställt upp på mig genom åren. Jag kan säga dig och alla ni andra underbara människor som läser och skriver här på forumet att jag är gift med värdens underbaraste och snällaste människa på denna jord, så jag lovar att inga uppoffringar är för stora för att hon ska må bra, och jag ska göra allt som står i min makt för att hjälpa henne.

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Det är bara säga att som egen företagare, så kan man kolla på husbilsidan när man tycker att man har lust. Va bra att Vara egen. Allså inga bekymmer, alltid ledigt.
Ok tycket bara att det är roligt att TYCKA:p

F

F.d. 209

Guest

Jag jobbar ganska intensivt 5-6 dagar per vecka. När jag jobbar i min laptop (ofta 2 st) har jag möjlighet att kolla på HBK-sidan om det är något intressant oavsett om jag är i Stockholm som igår, åker tåg, jobbar från husbilen uppkopplad eller mitt hemmakontor. Det som huvudsakligen intresserar mig är tips, som jag kan ha nytta av i mitt husbilsåkande och om det finns några trevliga sammankomster någonstans i närheten samt om jag har något tips som jag i min tur kan ge. Det kanske bör nämnas att jag är 70 år och borde vara pensionär, men har haft möjligheten att fortsätta med min verksamhet, som jag är intresserad av. Därför har det blivit som det blivit.
Jag har fått många bra tips från detta forum, som jag har haft nytta av i mitt husbilsåkande. Det som också är trevligt att allt går i positiv anda och inte några påhopp. Man ska trevligt ihop i sådana här sammanhang och inte minst när man någon gång träffas på något ställe. Om någon är intresserad av vad jag sysslar med har jag en liten egentillverkad hemsida Huvudsidan - AEJK.
Ha en bra helg. Nu ska jag åka ut i husbilen. Har inte bestämt vart. Min fru har inte möjlighet att följa med denna helg utan det får bli nästa helg.
AEJ 432

F

F.d. 15874

Guest

Hej ser att du jobbar inomreklam,jag har en fråga,du kanske kan svara var man billigast kan beställa ett kit med Elnags hajfenor som skall sitta på bilen samt en ny delfin och nya fina Elnagh emblem fram på alkoven och bak ovanför kameran.Jag har sökt i Helsingborg utan någon större framgång, jag måste ha tag på nya för dom som sittter nu är lite solblekta,och jag vill ha nya,jag var i kontakt med hobby fritid i Tenhlt men han ville i stor sett ha allt jag ägde för dessa märken..........svindyrt från hobby fritid.

MVH:HBK 891 bigmarlin 02

Toppen