• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vardags"status" HBK-medlemmar?

H

hianders

Guest
Det är ju så fascinerande att under en dag följa alla inlägg som kommer in. Det är ju ganska så många som är inne under dagen (däribland jag och gubben) så man funderar ibland över alla andra som har tid att var det under en vanlig dag! Är man pensionär eller arbetslös eller gör man det på jobbet?

Vi är pensionär, Hasse, och arbetslös, Inger. Tufft att vara det när man är snart sextio. Vill så gärna ha ett jobb åtminstone fem år till :)))

Må väl så hörs vi snart igen!

HBK Inger:wideeyed:

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Vardags"status" HBK-medlemmar?

Jag (Per) har ett jobb som medger lite tid på dagarna till att flukta igenom inläggen och kanske till och med lägga in en och annan kommentar. :):):)

F

F.d. 6424

Guest

Samma här är inne ett par gånger per dag. Även från Jobb.

Rickard

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Hej jag jobbar hemma med kontoret, partytält o håller ställningarna här på Ragges.Så det hinns allt med att gå in på husbilsklubbens hemsida ngn gång per dag.:twitcy: :twitcy: :D

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Hej!

För mig blir det mest Forum efter jobb, men det händer att jag loggar in även på middagsrasten. På lördagen och söndagen blir det ofta inloggning flera gånger om dagen, man vill ju läsa färska inlägg.
Anledningen är ju att forumet har så många intressanta inlägg och så många trevliga personligheter bakom varje inlägg

Hälsn Dan P, alias "Krabban"
:D

F

F.d. 3727

Guest

Vi är båda pensionärer och har gott om tid, jo de e sant, vi har gott om tid. Tittar in flera gånger om dagen och tycker det är mycket trevligt att följa med i det som skrivs och diskuteras.

F

F.d. 3753

Guest

Jag surfar på arbetstid!!!!:swoon:
Jobbar bara var tredje timme på SMHI's väderstation som är hemma hos oss, däremellan gör jag som jag vill, sover, surfar på nätet eller som senaste dagarna, putsar och donar på nya husbilen.
Tar en paus ibland för mat/kaffe och att kollar HBK-forumet!
:yes:

F

F.d. 839

Guest

HiAnders 145,

Jag ar sjukpensionar, gott om tid att bevaka dom 5 andra husbilsforum jag ar medlem i.

F

F.d. 3581

Guest

Hej, jag är hundvakt.

2 Irländska varghundar - en på 15 månader och en på 3 månader..

ds

H

hianders

Guest

Oj - då har du det du gör!! En ungdom och en bebis. Har du ingen helbild på dem? Det är ett otroligt "maffigt" djur.

Inger

F

F.d. 3581

Guest

Hej, Inger

Jag skall kolla om jag kan hitta nån bild...återkommer.

DS

F

F.d. 13113

Guest

Tjenixen.

Kul fråga "Vad gör folk egentligen på dagarna"?
Själv jobbar jag ständig kväll 15,00 - 23,45 så jag hinner surfa in några gånger varje dag före jobbet. (men det händer att jag går in på sidan även från jobbet....)

"janotto"

Chris o Benny

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024

Hej!
Maken jobbar mestadels utanför hemmet, medan jag har en liten presentbutik mitt ute på landet, och har även en skrivbyrå så jag sitter ofta vid datorn. Så fort jag har en fika- eller lunchpaus besöker jag HBK's hemsida. Det är inte alltid jag hinner läsa alla inlägg eller svara själv, men försöker ändå hålla oss a jour med vad som skrivs. En mycket trevlig klubb och hemsida. Ha det gott ni alla där ute.
Christina
:wink: :wink: :wink:

F

F.d. 3581

Guest

Hej, igen Inger. Här kommer några bilder på gosedjuren...

Bilagor

• IMG_0008-kompr.JPG
    IMG_0008-kompr.JPG
    208,7 KB · Visningar: 2
  • IMG_0022-kompr.JPG
    IMG_0022-kompr.JPG
    259,3 KB · Visningar: 1
  • saga1-kompr.JPG
    saga1-kompr.JPG
    160,1 KB · Visningar: 1

Ce-eN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2026

;) Hej1 jag är pensionär sen febuari månad -07. Hustrun min jobbar, men blir pensionär i mars-08. Det har blivit en vana att kolla Husbilsklubbens hemsida minst en eller två gr per/dag. Eftersom vi är nya som husbilsägare ,har vi mycket att lära om att använda och sköta en husbil. Och att använda Husbilsklubbens medlemmar som läromästare är ett bra sätt förkovra sig.

:mcride: Hälsn.........Ce-eN! Medl.632

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Hos oss är det mest jag, Jeanette, som är inne och läser & skriver. Jag håller på att studera till sjuksköterska. Klar till nästa sommar. Har självstudier en del dagar och då är det svårt att hålla sig ifrån klubbsidan. Man vill ju inte missa några bra inlägg.

Just nu är jag på praktik på akutmott. i Helsingborg nattetid så även nu finns det lite ledighet mellan varven. Annars är det på kvällen en stund jag kollar.

/Jeanette

Ps. Vilka fina hundar du har "Hundvakten" Ds.

B

Båtis

Guest

Hej!! jag arbetar hemma så det blir alltid en titt in på Husbilsklubben emellanåt, och som många andra tycker jag också det är kul med mycket läsning om tipps, idéer, recept och frågor. Ibland kan man få svar utan att ha ställt frågan. Reseskildringar är också intressant läsning.
Ha en bra dag önskar Maggan :rolleyes:

F

F.d. 3067

Guest

Hej!

Tittar in från jobbet och från hemmet, måste ju hålla sig uppdaterad...
hmm kan ju inte vara normalt men som sagts tidigare så är de beroendeframkallande detta "jäkla" forum, jag har inte tid att jobba
vill att man skulle bli pensionär vi 50 år, vill bara vara ute med husbilen
inte jobba, ut och gå med "gristrollen"

Gunnar

Gristroll.jpg

Senast redigerad av en moderator:

Zodiac

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
373
Medlemskap
2025

Hej
Här jobbar vi båda, och det är jag Camilla som skriver i forumet.
Både på arbetstid och hemma så är jag in på hemsidan men inte alla dagar.
Läser och svarar på både gammla som nya inlägg, det finns ju så mycket som är intressant och det är nästan alltid något som passar in på något man funderar på:wub:
skulle gärna villja vara mera ute och åka med husbilen än vi gör

Ha det alla från Camilla & Seth HBK373

F

F.d. 14038

Guest

Tänk vilken fantastisk klubb, här finns elektriker, väderoperatörer, sjukskörerskor,bilrepratörer mm. Själv är jag byggare fast idag är jag ledig då jag varit med frugan till kirurgen för operation av leder så nu sitter hon tyst och snäll medans jag får sköta hemmet som jag vill, det är klart hon är inte sämre än att hon har åsikter om hur jag gör det vilket är ett friskhetstecken så hon är på bättringsvägen. hade jag inte varit ledig idag så hade jag med andra ord byggt hus idag i Alingsås här på bästkusten.
Hälsar en stackars karl som får sköta allt nu. Stackars mig.:wink: :wink: :wink: :wink:

Senast redigerad av en moderator:
Toppen