• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

var snöar det nu

F

F.d. 14038

Guest
Sv: var snöar det nu

Här i Lerum vaknade vi till ett underbart solskensväder, minst 20 grader varmt.

Jag ska fylla i barnbarnets badbadbasäng så hon kan få leka i den.

Detta är bara en dröm som jag längtar till att få uppleva igen, inget går upp mot att se ögonen och den härliga glädje som dom små liven uttrycker.

Jäv---la skitväder med snö och blåst.

Längtar till värmen och härliga utflyckter med Bettan.

Hls Laika
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: var snöar det nu

Min Kl. är nu 08:36 i skrivande stund. Jag har nu läst en massa Inlägg från kl. 4:56 i morse.
Och när jag har läst "färdigt" så fick jag en ide att spinna vidare på.

Det är att Vi i HBK fortsätter på denna vägen att rapportera om VÄDRET. Inga långa inlägg utan kort beskrivning av vädret "just nu". Då kommer vi att få en bättre rapportering om väderläget än vad SMHI kan uppbringa. Man kan Döpa tråden till "väderläget just nu" eller egentligen bara någon rubrik där det bara skall göras korta kommentarer om Väderläget. Denna ide kan ju bli lika populär som ---På Spåret--.

Ni behöver inte hålla med mig men det skulle vara roligt att få Era kommentarer till detta. I så fall ber vi någon i Webadm. att lägga upp en ny Rubrik eller vad man nu skall kalla den för.
Tack alla för era inlägg, hälsar Kurt.
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: var snöar det nu

Bra initiativ Kurt!
Laika har det bra, i min pool ca 9 km sydost om laika´s är det 5 cm is med ett tjockt snötäcke över. hur f-n gör du för att hålla igång din pool, centralvärme eller?
Och tilläggas angående vädret (var 4:de timma enligt SMHI ska det in en rapport eller?), så förtsätter det att snöa och blåsa här.
Ha ändå en bra dag alla!!
/Bosse
 
Senast redigerad av en moderator:

Tortor

FD HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Ale
HBK-Nr
1029
Medlemskap
2023
Sv: var snöar det nu

Hej!
Vi befinner oss i "sommarstugan" i Ryd i sydligaste Småland. Termometern visar på +1
och ute yr snöoväder.
Dvärgschnauzern Vera hade svårt att hitta lämpligt ställe i morse. Benen är för korta!
Hälsningar Tore och Annalisa
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: var snöar det nu

Vid 06.30 i morse snöade det och blåste kraftigt i Vänersborg
och nu vid09.30 fortsätter det.
:msn_dontknow:Lena
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: var snöar det nu

Dalsland (Gustavsfors i Bengtsfors komun) nå: -2 vind og tett snødrev.

Det blir innedag i husbilen i dag!
 

Bigge

HBK in Memoriam
Inlägg
816
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4
Sv: var snöar det nu

Vi är hemma i Eskilstuna, här skiner solen och det är nästan 3 plusgrader men vinden är fruktansvärt kall, undrar hur länge det dröjer innan det börjar snöa här oxå...

Bigge
 
F

F.d. 8491

Guest
Sv: var snöar det nu

I Avesta är det 0 grader och kraftig vind från öst och just nu skiner solen. Ingen snö än.
 
Toppen