• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var skivar ni limpan?

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Var skivar ni limpan?

Vi äter lingongrova för det mesta :)

Är vi söderut så äter vi frallor men då intas frukosten ute och då spelar det inte så stor roll var smulorna hamnar.

Så gör vi :)

/L
 
M

Matts Torebring

Guest
Sv: Var skivar ni limpan?

Alla moderna kök avvecklar den utdrgbara skärbrädan av hygieniska skäl men Kabe inför den för campingfordon!? Matts! Du måste omedlebart byta husbil! Vågar jag föreslå en LMC? :)

Krister N

PS! När vi campar kan vi bejaka våra primitivare sidor..., bryt brödet! :)

Nej, men kanske, kanske en Concorde.... Mvh Matts Torebring
 
F

F.d. 3136

Guest
Sv: Var skivar ni limpan?

på tal om härligt färskt o smuligt matbröd så kommer vi nog vara tvugna att ta med frysta hemmagjorda ifrån bakmaskinen! Måste dofta ljuvligt :pmed denna suvurena apparat i en husbil men..., funkar ju bara på 230 volt. :wub::wideeyed:

Smulor? Gå ut tiill småfåglarna o ät o käka ute så mycket det går, man längtar!!
//// SjälvGöran
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Var skivar ni limpan?

Bakmaskin og en inverter på min 1000 watt - gjør klart om morgenen før kjøreturen og ha fersk brød senere på dagen. Funker kanon. Skal en nedover i Europa - ta med de grove melsortene en bruker, finmjøl finner en overallt.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Var skivar ni limpan?

Nej. Det gör jag inte. Min fru är så liten o så frusen. Inte för att hon behöver frysa i husbilen men jag kan ju inte ha henne i husbilen hela tiden.

:mcride:
 
F

F.d. 661

Guest
Sv: Var skivar ni limpan?

Själv köpte jag en husbil med ett kök som har plats att skära bröd tex. på köksbänken samtidigt som man kan använda både spis och diskho... men för säkerhets skull köper jag färdigskivat bröd, gör även det hemma...
 
F

F.d. 55370

Guest
Sv: Var skivar ni limpan?

Köp en Svensk Bil då har du en skärbräda
Kabe e bäst:twitcy:
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.532
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Var skivar ni limpan?

Hej

Köper du en Frankia så får du två skärbrädor. ;)

Är den dubbelt så bra som Kabe då..............:D :D :D
 
F

F.d. 53133

Guest
Sv: Var skivar ni limpan?

När utdragbar skärbräda inte längre räknas som standard i moderna kök som man har hemma, behövs det knappast i husbilen heller.

Till den runda diskhon i vår husbil, köpte jag en snurrplatta på Ikeas köksavdelning, och skruvade av kullager delen, och borrade ett hål så den går att lyfta upp.
Den här grunkan passar perfekt som täcklock till diskhon, och undersidan använder vi som skärbräda till bla bröd, den funkar ockå bra att använda som bricka.

//Tommy

Exakt samma har vi gjort!;)
 
F

F.d. 53133

Guest
Sv: Var skivar ni limpan?

q
 
Senast redigerad av en moderator:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Var skivar ni limpan?

Ingenstans, köper färdigskivat.
Men när det gäller baquetter i Europa så går vi utanför husbilen om möjlighet finnes
för dom smular så det inte är klokt. Går inte det så har jag lagt en tidning under
skärbrädan för att sen kunna lyfta ut smulorna utanför. Vill inte ha dom i diskhon för där täpper dom till i avloppet.

Eva :bye:
 
Toppen