Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Söker 10 mm PEX slang el dyl till vattenledningar i bilen. Det sitter original monterat och måste ha en bit till. Var finns det att köpa ?
Söker 10 mm PEX slang el dyl till vattenledningar i bilen. Det sitter original monterat och måste ha en bit till. Var finns det att köpa ?
Är du säker på att du behöver PEX-rör?? Och - menar du 10 mm inner- eller ytterdiameter?
PEX är beteckningen för peroxidhärdad PEHD-rör ( X:et för "crosslinked") och används nästan uteslutande för golvvärmeinstallationer och vid nybyggnationer.
Virsbo Bruk ingående i UPONOR-gruppen förbrukar tusentals ton av detta material för rör som säljs av marknadens olika rörfirmor.
Som jag förstår och gissar betr dina aktuella behov, så ska du hellre använda "trådarmerade PVC-rör", som finns i varje välsorterad bygghandel.
Hej rörfirmor har Pex slang
Sanddammaren
Affezell
Har du provat med dom firmor som
pysslar med pneumatik (tryckluft)
jag har för mig att dom har slangar av den dimension som du efterfrågar.
Prova på Festo.com dom säger sig ha slang eller rör med diameter 6mm-28mm det borde kunna passa.
MVH Bjarne
![]()
Fråga efter Virsbo PEX rör
Sanddammaren