Håkan o Britt
HBK Medlem
Sv: Vad ska man i Göteborg och göra?
vad tog trafiken vägen och alla långa köer ,kör service bil i gbg ,mvh håkan
vad tog trafiken vägen och alla långa köer ,kör service bil i gbg ,mvh håkan
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej teddi !
Visst har "Vi" varit med & betalat I Kiruna med omnejd också, ta bara deras Grusvägar det är inte gratis man får bara hoppas på att där inte saltas nu på vintern för då tar dom igen på vad där förloras på sommar halvåret bilisterna alltså (snacka om stenskott)!
Man får se positivt på "Göteborgs bompengen" det finns många mil grusväg som väntar på asfalt!
Mvh.
var i Göteborg/Partille över helgen. Vad jag inte kan förstå är varför det finns kameror som registrerar när man kör ut från stan??
Då kör man ju från trängseln
Fungerer Autopass eller Brobizz ved bomstajonene?
Såvitt jag vet är utländska bilar undantagna.
tack för ett bra ämne,,men ja e klar,,fortsättning blir politik,,ock du vet
ja står för det ja skrivit,,ock fortsätter med mitt engagemang tack,,
vad tog trafiken vägen och alla långa köer ,kör service bil i gbg ,mvh håkan
Beslutet att betala för att passera Göteborg på E6/E20 tycker jag är dumt. men det drabbar ju framför allt de som bor och arbetar i Göteborg med omnejd. Att man som turist sedan väljer att undvika "Västkustens Pärla" för en avgift som är 8 - 18 kronor på vardagar (före kl 18.30) tycker jag är konstigt. Det motsvarar som mest en liter disel! Hur många väljer att inte åka över Öresundsbron, utan stannar i Sverige, därför att avgiften där är mångfalt mycket högre? Principer är bra, men det får inte gå till överdrift, då riskerar livet att bli tråkigt.
De flesta är nog villiga att betala, men under förutsättning att man får något för pengarna. För egen del skulle jag inte få annat än en kostnad om jag åker genom Göteborg.
En annan logisk miss är väl att om man lämnar "trängseln i Göteborg" borde det naturligtvis vara avgiftsfritt, men nu måste man betala för att man bidrar till mindre trängsel.