• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad grillar ni med?

F

F.d. 1883

Guest
Sv: Vad grillar ni med?

mallard;
Jo den ska ju vara testvinnare och jag såg den på Elmia för något år sedan! Jag vann en gasolgrill som jag sålde till en annan medlem på HBK! och la till lite pengar och köpte en Cobb!
Har använt den 3-4 gånger och blev lite besviken, men har väll bärt mig fel åt då jag sett att många säger att det är grillarnas grill!
Hur mycket vätska häller ni runt kolen?
Om man "lång grillar" och vänder efter halva tiden, blir det inte en bränd yta?
Såg att man kan köpa till ett galler som ser ut lite som gallret till en micro med grill slingor uppe i taket, dvs man lägger mackan e.dyl där för att få grillyta.
En sådan råds man till att köpa om man skall grilla ex. en hel kyckling, dock kostade den 200 spänn pluss frakt!
Mottager tips för ett bättre handhavande!:yes:
Tackar på förhand.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Vad grillar ni med?

Till Crystal.

Vi har grillat med Cobb-grillen med en hel kyckling med endast det galler som går med som original.
Det var att vända kycklingen väldigt ofta ändå blev den lite bränd.

Men man får ju pröva sig fram. I skrivande stund har vi inte ännu provat med olika vätskor men vi får hålla kollen på detta.
Många vänliga husbilshälsningar från kurt.b

;) :D ;) :D
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Vad grillar ni med?

Till Cobbgrillen ska man ENDAST använda Briketter och torra tändmedel.Allt enligt bruksanvisningen.Mvh.Lasse-125
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Vad grillar ni med?

Du har alldeles rätt Lasse.
Men det med vätska var inte det jag menade i mitt inlägg.
Nej det var svaret från någon som frågade vad man skulle ha för vätska i grillen, tex. vatten , vin eller något annat som man häller i grillen så att den ger smak till det man grillar.

Ursäkta att jag inte var tillräckligt Klar.
Hur mår Ni ananas, frågar
kurt.b:D :D
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Vad grillar ni med?

:spinny: Hej Kurt o Monica! vi mår bra tack.Sitter uppe i Värmland ute i skogen med en något svajig trådlös uppkoppling.Kan bara hoppas att det funkar.Cobbgrillen tycker jag är suveränt bra.Men Du Kurt inte f-n häller Du väl vatten i grillen? någon ädlare vätska använder Du väl ? för smaksättning menar jag.Sen tycker jag att det är väldigt gott med ett glas rött att smutta på under grillningen.De blir liksom lite bättre resultat då.:spinny: Nog skämtat. Cobbgrillen är väldigt Dyr. men om man sköter den så tror jag att man har en grill som håller väldigt länge.Stekfatet är något jag vill rekommendera,tänk vad skönt att slippa steka strömming (jo de heter så på vår sida) inne *******en.Det enda tillbehör som jag inte skaffat är voken. Den ser inte ut som en vok för mej. Nej då ska de va kinesiska grejer.Nej nu har jag skrivit så mycket så nu blev jag sugen,måste ta en macka å en kopp.Hoppas vi ses snart,Mvh SivoLasse.:spinny: :spinny:
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Vad grillar ni med?

Hej 125, det skall bli intressant att snacka med Er nästa gång vi ses på en träff om Cobb-grillen.
Jag förstår att jag har mycket att lära .

" Ser att du är ute på nätet"

Hälsa Din vackra fru,
Monica o Kurt.;)
:D ;) ;)
 

Brittis

HBK Medlem
Inlägg
300
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2024
Sv: Vad grillar ni med?

Vi använder en liten klotgrill på tre ben med grillkol, jag vill ha "oset " som blir av kol el briketter när man tänder den:wub: mvh Brittis
 
Toppen