• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Efter skolan så utbildade jag mig till bilmekaniker men började köra lastbil istället. Började sedan på byggen för att köra byggkran, har bl.a. varit med och byggt upp kärnreaktorerna i Forsmark. Tröttnade därefter på krankörandet och blev fastighetsskötare i 14 år och när jag fick problem med ryggen, utbildade jag mig till nätverkstekniker (MCSE). Fick jobb på ett datortek där jag utbildade i det gamla datakörkortet, var kvar i fem år. Sökte mig sedan till ett arbetsledarjobb som fordonsansvarig åt en enhet inom kommunen. Blir nog kvar här till pensioneringen om tre år.

//linden
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Hej!

En annan va la arbetsskygg från början för nu har ja varit i kommunens tjänst i 40 år. Börja som pinnpojk sedan fastighetsskötare som resulterade till att jag blev reparatör i fastighets branchen. De senaste 10 åren har jag jobbat som arbetsledare i städsvängen. Har också en tjänst som städkonsulent med allt vad det innebär. Förmodligen blir man kvar här tills dagen med stort P.

Hälsningar Bill "delfin" Schärberg
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Jag har jobbat innom psykiatrin i 39 år,dom sista tio åren innom Rättspsykiatrin, man får uppleva ganska mycket där, på både gott och ont.
Hasse har jobbat som teletekniker i 40 år, han är nu på Relacom. Båda önskar vi att det snart vore dax för pension.
:msn_weird:Lena
 
F

F.d. 55293

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Jörgen är egen företagare sen han var 18:år Målare.
Jag Lena har jobbat ialla år inom vården. Många år med vård i livets slutskede. framförallt var det patienter med cancer. Efter det var jag på kirurgavdelning, mag och tarmsjuka. Idag på akutmottagning. Olika inriktningar alla lika lärorika.
MvhLena Sunesson
 

Micke & Lillian

HBK Medlem
Inlägg
429
Kommun
Eda
HBK-Nr
81
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Hej.
Började efter skolan som person & lastbilsmek,sen som lastmaskinsförare,
bilskrotare,lastbilschaufför. kört styckegods i sverige & norge &
fisktransporter från norge till kontinenten, finns mer men får
räcka nu, sidan blir lång.
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Hej började som lärling på bilverkstad och gick samtidigt på yrkesskola(skoltrött)med bilinriktning klar-74 var kvar på samma ställe (BMW) i Mölndal provade volvo var tydligen den mordenaste verkstaden i norden (bil o truck) tyckte inte om sk 160 takt (ackord)hoppade av hyrde en mindre bensinstation med tillhörande verkstad (BP) när Bp tröttnade på sverige och lade ner alla tappar,hyrde jag en annan lokal och fortsatte mecka med bilar
och båtar håller fortfarande på som egen å skruvar å alla pengar går till husbilsåkning
(började med husvagn när barna var mindre),och mc åkning kör en varadero (honda)
Har även skrotat som sk deltidsbrandman i snart 25 år (kul med blåljus)är utbildare på losstagning i personbil samt styrkeledare(förman)
Fick ett anfall när jag blev 40 å skaffade en radiostyrd helikopter fy fan va svårt står numera på hyllan men en vacker dag ska jag ut och hovra he he.(män å deras leksaker)
Var faktiskt uppe i stockholm å sökte som lokförare men bilar var mycke roligare.
Jobbade extra som sopbilschaufför sicket slit.

Min fru började som tandsjötersköterskeelev i 2,5 år började sedan på mölndals lasarett
som sjukvårdsbiträde tills vi träffades och drog igång bensinstationen (BP) tills första barnet kom sen började hon på skola som hjälplärare och assistent och är kvar där än.

F-n blev ju nästan en hel bok
Även jag är sugen på ölträffen.;)
 
Senast redigerad av en moderator:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Jag har jobbat som mätningsingenjör de tio sista åren. Började som "pinnpojk" för 23 år sedan på samma ställe, Kungsbacka kommun, Kartavdelningen. Mäter ut hus, vägar m.m., lägger in i datorn så det blir en karta av det!
Har aldrig haft något annat jobb. Jobbar som professionell naturfotograf på "fritiden"!

Hälsningar Annette
 
B

Boxer

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Jag har kört tåg i snart 30 år. Jag har visserligen endel administrativa uppgifter nu för tiden men är ute och kör lite då och då, kan inte släppa den delen. Jag tycker fortfarande efter alla år att det är roligt att köra tåg.
Dessutom har jag kört motorcykel hela mitt vuxna liv och nu husbil.
När jag tänker efter så har en stor del av mitt liv handlat om att förflytta sej.
Vet inte vad det är men efter ett par dar på ett ställe vill jag se något nytt.
Jag skulle aldrig kunna tänka mej husvagn ligga still på samma camping ger mej rysningar efter ryggen. Karin Bojes dikt I rörelse har ju blivit något av MC-åkarnas ledstjärna och det stämmer nog på mej.

Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr.

 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50041

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Hej alla Husbilägare !
Roligt att läsa om era inlägg, så en får väll bidra själv också.
Efter militärtjänst vid ca 20 tills idag vid 61, har det varit en rolig och spännande resa.
Började som säljare i ett hus/byggbolag tills jag startade eget med specialmaskiner för Oslo kommun, ja jag är Norsk. 1980 startade jag en egen affär, en dröm jag hade. Först sportaffär, klädaffär och till slut skoaffärer. 1989 fikk jag ett intressant tillbud, om att sälja skor från Brasil till butiker i Sverige. Efter 2 år träffade jag Lillemor från Trollhättan, då flyttade jag till Sverige. Har så klart några hobbies. Motorsyklar, har haft dom flesta märken, från Engelsk till Japansk och nu Tysk med boxermotor. Båtlivet var också bra men inte alltid vädret. Så om några år kan vi bo på varmare ort med vår Husbil under vinterhalvåret. Sverige och Norge är bäst på sommaren. Vi ses där ute. MVH Jan Egil "Lilja"
 
F

F.d. 52920

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Började min karriär i Sverige med att jobba på olika industrier,först några år i Solna sedan Skultuna för att slutligen hamna i Eskilstuna/Torshälla där jag tillbringat den största delen av mitt vuxna liv.Tog trafikkort och började som
chaufför,dom senaste 34 åren,ca 10 år som lastbilschaffis
och 24 år som busschaffis i mellansverige , numera sjukpensionär efter ett antal infarkter och allt elände operationer som det medfört.Numera återvänt till hemlandet Finland.
Men skall försöka besöka Moder Svea minst ett par ggr per år "har mina vuxna barn kvar där".
Mvh.Folke
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 15332

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Började karriären på en fjderfäuppfödning sen blev det i tur och ordning lantmännen, tankbåt,anläggare,sockerfabrik, byggplåtstillverkn,lyxkryssare 3st,tt-line,plasttillverkning,hovslagare gräv och lastmaskinförare. Ett par av företagen har jag varit anställd på 2 ggr för säkerhetsskull. Glömde att jag förutom det har flyttat 14 gånger och gift mig 2 ggr (med samma dam)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 16087

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Den här sidan var livligt frekventerad.
Så jag känner tvungen att bidra med min historia.
Jag är utbildad verktygsmakare.
Började som maskinreparatör. Hamnade sedan i ett företag där inriktningen produktutveckling plus att vi byggde specialmaskiner till produktionen.
Hoppade sen på ett företag med inriktning fordonspneumatik. Prototyp +produktion.
Efter det egen företagare i 20 år med inriktning produktutveckling. Har även jobbat utomlands med utvärdering av produktionsanlägningar.
Jobbar i dag med värmepumpar. Förmodligen till pensionen infinner sig.
Jag har också under den här tiden varit månskensbonde, totalrenoverat ett hus mm.
Hobby foto, bilar, modeler, miniatyrångmaskiner dykning + byggt om en Merca-buss till husbil. I dag renoverar jag vårt andra hus.
MVH.Gunnar S
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Först utbildade jag mej till verkstadsmek. och svarvade delar till ångturbiner och reamotorer.men trivdes inte. Så jag sökte till brandkåren där blev jag kvar i 40 år. Med avbrott för 8 utlandsuppdrag. 5 för FN 2 för Räddningsverket, och ett övrigt. I brandkåren körde jag ambulans i 20 år.Så jag har lite erfarenhet, från sjukvården, även som patient. Till och med i Kairo, har jag legat på sjukhus en vecka, inan jag flögs hem, för en ganska omfattande renovering. Men dom 40 åren har jag trivs hela tiden. Sen har jag gjort som Emil,"hyss" till resten.
Bosse B
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

vad är detta ????? finns det bara 54 förutom jag själv ......
som kan vilja ge en liten beskrivning av vad ni gjort i ert liv:confused:Här har ni världens chans....... skriv på pennan glöder ...........Berätta vi är många som vill höra om era livsval här i livet beträffande jobb

Inget jobb är för futtigt:) skitsamma om ni varit hemma mammor eller pappor :)
skriv och berätta mer låt oss höra.................
 

Miata

HBK Medlem
Inlägg
138
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1927
Medlemskap
2025
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

När en greve "ryter till", får man väl ta sig i kragen och skriva några rader..:)

Skämt åsido, jag tänkte utbilda mig till elektriker, men efter första terminen kom skoltröttheten smygande och jag mönstrade på en båt istället. Därefter en period som lastbilschaufför innan jag värvade mej i flottan och blev sjöofficer. Stannade i åtta år, träffade min blivande fru och flyttade hem till Helsingborg. Tog jobb i Tullverket där jag sysslade med allt från "vanliga" kontroller till Farligt gods, flygspaning, sambandstjänst mm. Tröttnade på att vara statligt lågavlönad, och sadlade om till frukt- och gröntbranschen. I dag sitter jag på kontoret på en grossistfirma, och köper in frukt från hela världen, som vi säljer till våra kunder i hela landet. Tittar ut genom fönstret och längtar efter sol, värme, golf och nästa resa med husbilen. :cool:

Min hustru Angeline är utbildad fastighetsmäklare, men har jobbat som läkarsekreterare, haft eget företag i databranschen, och är just nu marknadskoordinator på ett litet företag som sysslar med ögonprodukter.

Familjen består också av dottern Emma som läser till civilekonom, sonen Erik som nyss flyttat till Orlando för jobb i speditionsbranschen, samt dvärgpudeln Nicke som inte gör något vettigt alls. :D

Nu måste jag koncentrera mig på handbollen...

Janne
:swoon:
 

P&B

HBK Medlem
Inlägg
179
Kommun
Lagos Portugal
HBK-Nr
25050
Medlemskap
2024
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Hej
Jag har jobbat inom vården i stort sett hela livet, började som sjukvårdsbiträde, blev sedan underskötare, gick sjuksköterske skolan, började samtidigt köra taxi vilket jag gjorde under 10 år. Gick sedan vidare efter 6 år som sjukskötare och blev läkare. Jobbar nu som hjärtläkare och Polisläkare. Har en fånig liten hobby där jag älskar att leka med modelltåg dock lite större modell än märklin. Tyvärr saknas tid att hinna med både hobbyn och husbilen, där husbilen har prio 1.
MVH
Peter
 
Senast ändrad:
F

F.d. 10016

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

jobbat som officer gick hem 55+ jobba nu inom kriminalvården på häktet med på rättergångar mycket intresant ibland får inblick hur det fungera i rättväsnet.
 
Toppen