• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

F

F.d. 53000

Guest
Sv: VAD GÖR VI I PARADISET PÅ DAGARNA ?

Jag är en vanlig knegare som valde ett annorlunda yrke ,började som lärling 1950 i guldsmide åkte in i lumpen efter lumpen fanns inga jobb, då gick till varven var grovplåtslagare några år .sen fanns det jobb igen som guldsmed igen stannade i yrket tills 1978 ,sedan blev jag livsmedelshandlare i några år .Men då bestämde jag för att inte arbeta mera ,då blev kommunalarbetare .Men guldsmidet har haft kvar som hobby i alla år ,husbilen har väl tagit det mesta av mitt intresse nu för tiden ,jag tycker bara attityden i den här föreningen är väl lite konstig i vissa trådar ,men det är bara att undvika att blanda sig .Jag väntar på en ny vår och att få börja att jobba med min husbil .Det är paradiset för mig.:):D

Senast redigerad av en moderator:

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025

Efter gymnasiet böjade jag inom vården och var där fram till 1998 med 4 avbrott för att föda barn,som jag uppfostrat i stort sett på egen hand då Claes mest varit ute och farit i Europa. Sen 1998 jobbar vi ihop och jag sköter fakturering och löner på åkeriet med hjälp av min syster./Mia

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Va i H-ete skådar mitt norra öga?????????? PEKKA Florist Ha -HA-HA-HA-HA. jag mycke ska man läsa innan Hårddisken brakar ihop.

Har du nån Korkek där nere i Gingri-Stavby "eller" . Att du har kommit nära gräsrotsnivå när du har förlorat i en fisketävling det vet jag, MEN att därifrån kalla sig för Florist är väl ändå att ta i en smula va?.

Ursäkta men lite allvar nu. Jag för min del har varit Mekaniker i hela mitt korta 56 åriga liv, Och har lagat allt från trasiga äktenskap och uppåt. Från bilar, traktorer, truckar,Stritsvagnar, Lasbilar som bla egen förtagare.

Marianne har arbetat som sömmerska, och Undersköterska, och som personlig Mentalvårdare åt mig numera, på HELTID.

Florist Ha-HA-HA-ha:D:D:D:D Ferdinan ha de.:)

F

F.d. 11514

Guest

Hej!
I vår familj finns Bernth som är pensionär efter många år som avdelningschef på Gislaveds däckfabrik sköter han markservicen hemma, tränar ungdomar i tennis, sjunger i manskör och spelar golf under sommarhalvåret. Jag (Siv) jobbar som förskolärare/språkpedagog med nyanlända barn. Jag älskar att baka och köra husbil.Innan Jag träffade Bernth och flyttade till Gislaved jobbade Jag som reseledare för Vingresor.
Siv

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Hahaha, Du e´ju Gryme-Greven! Får man va me???:oops:o:eek:

Jag jobbade som teknisk projektledare på PV i slutet utav -90-talet...
Där efter, OEM Manager på Bilatlas i A-torp i början 20-tal.. 40mille i budget... Bläää..:(
Tröttnade på hela skiten å' blev underhållnings "Greve";) på Lundsbunn...:wub:
Där efter, gjort hemsidor, teknikkonsult'at, quality/ISO m.m. Åsso.. Musicerat i dryga 25år, blandat "vilt" mellan deltid/heltid.

Kan man tänka sig en sådan "stolle"?

Greven, vad sägs om en pilsner nå'n gång framöver? :):):)

Tjohopp, å' fortsatt trevlig kväll på Er... Hej, hej!
//MS

Pilsner... de e gott de... Får man va me?
Calle

F

F.d. 1723

Guest

Hej !
Jag jobbar som Trafikskolechef och Utbildningsledare med 10 anställda.
Tidigare jobbat med snickerier (möbler och hus) men slet av min bicepsmuskel
Min sambo Ann-Sofi jobbar som Gruppchef på ett Tekniskt konsultföretag inom eldistribution.
Intresse förutom HB fiske, Mc, Golf, Hunden, mm

:mcride:

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

jag är en knegare gjort lumpen som (maskinist i kustartierit ?) tror att alla vet vad jag skrivet!) sedan efter 20 året fyllda egen knegare som har varit så som gott som ett helvt"
fortsätter livet, men sedan 6 år sedan med en husbil. Bara längtan finns så kan man få ett liv med husbil. kör vinter som sommar, har just nu bytt gasol tub för att få upp värmen, tyvärr räcker inte elen för att köra pannan i steg 2 ska sova i bilen i natt. Gör så i bland, Det är så mysigt, Tyvärr kan vi inte åka ut denna helg. men den är alltid redo.
Kram

F

F.d. 4272

Guest

Jag började i åk 8 på Tempo restaurangen som restaurangbiträde.
På Skandinaviska glödlampsfabriken satt jag och gjorde motstånd i 2år, nej då jag lödde och monterade kretskort.
Sen läste jag på Sigtuna folkhögskola i 2år.
Mera restaurang jobb som kallskänka,j obbat på flera restauranger.
Olika praktikjobb genom arbetsförmedlingen mellan barnafödande. 3 barn under en femårsperiod, gav inte så långa arbetspass...
Affärsbiträde, var med och startade upp Hackmans fabriksbutik i Nyköping. Sökte chefsjobbet, men fick iallafall anställning.
Kommunal dagmamma i ett par år.
Personlig assistent i ett par år.
Hemtjänsten.
Pluggat in 3:e gymnasie året på kunskapslyftet för att som mål komma in på SSAB.
30 veckers praktisk yrkesutbildning inför mitt framtida mål som kräver 3-årigt gymnasium
Anställd på SSAB. Körde truck i 7 år 16-20tons truckar, jobbade utomhus på leveransavdelningen. Lastade bilar och järnvägsvagnar.
Flera dagar per skift så var man utomhus, vi roterade mellan jobben, en hel dag kunde jag få stå på en järnvägsvagn och serva den som körde trucken.
Kan tala om att det inte är något vidare, att stå ute året runt i ur och skur. Jo, en solig och varm sommardag så var det ett drömjobb. Men efter diverse operationer på mina fötter så har jag sökt mig bort från utejobbet och har nu vart 2 år på H2 Härdanläggningen på SSAB, där sorterar jag och lastar ut plåt.
Trivs bra med det. Men måste erkänna att jag saknar Truck körningen.
Här lär jag nog stanna tills de sparkar ut mig, just nu är det ju varsel på gång, men tror nog att mina 8 ,5 år som fast anställd ska räcka en liten bit. Har ju även sommarjobbat och haft ett vikariat innan min anställning.
För övrigt så är jag en djur och naturälskare. Med husbilslivet och campinglivet som intresse.
//Lotta

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Jag har arbetat sen 13-års åldern:
Tidningsbud
Mölnlycke
Skara plast
Hammar plast
Götene plast
Electrolux (plastavd.)
Vadstena Industriplast AB senaste 23 åren.
Så man kan nog säga att jag är ordentligt "inplastad"
gått från avsynare,maskinoperatör,folierare till Personalansv.och löneansvarig på senaste företaget
Hoppsan glömde utbildad barnskötare och mamma till 5 nu vuxna barn dessimellan.
Maken har arbetat som transportledare på Electrolux 25 år nu sköter han markservicen.
Intressen: barnen med fam.,sport (ej utöva bara titta)camping numera husbil.
Gunilla

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Kommunalarbetare-pinnpojke-organist-ingenjör-alkoholistvårdare-likbärare-ungdomsledare-taxichaffis-präst-ungdomskonsulent-skogsarbetare-psykoterapeut -- men va ska jag bli när jag blir "stor"?

Livet är nog resan mer än målet!?! Just NU är nog livet!:twitcy:

Staffan

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Hej på er Har jobbat som maskinförare egen företagare inom hotell grävmaskin samtidigt har jag supit och knarkat bort allt men jobbar nu som drogterapeut har 20 års drogfrihet. Ha det Mvh 220 Sture i Pajala

All heder åt såna som dig som visar att man kan resa sig upp.
Calle

F

F.d. 15874

Guest

jag har jobbat som mentalskötare i 17år, bla med missbruksvård främst Heroinister(tungt),samt att jag har jobbat med förståndshandikappade under ett antal år.Slutade och började på en bensinstation, idags läget så är jag sjuk för en arbetsskada på heltid då jag har gått igenom en väldigt stor operation som har gjort att jag är stelopererad i min axel på grund av att jag hamnade i bråk med en heroinist som slet av mej ledbanden och ledkulan den sprack,så nu har jag ingen ledkula,bara en massa skruvar och metal plattor som håller axel och arm på plats.så paradiset vet jag inte om jag lever i direkt,värk är inget paradis,men åka husbil är ju ett visst paradis.

Min fru är lärare för förskolebarn och har varit det i typ 20 år.Hon åker husbil hon med
och tycker att det är paradiset.

per/

Gerd o Staffan
i Maja 215
ps:Jag kommer från Arvika och började på Björkåsen...Glava.
vi kanske ses i Arvika....min bror bor där.

F

F.d. 9232

Guest

Oj! Nu gäller det att minnet fungerar. Får försöka ta det kronologiskt...
Rekonditionerare på bilfirna
Pinnpojke på Stadsingenjörskontoret
Kock och kallskänk
Mentalskötare och undersköterska

Dessutom mer sporadiskt som (dvs extraknäck):
Fotograf
Medicinsk försökskanin
Städare
Urmakare (Lokala Urverket)
Skribent

Idag jobbar jag med en egen liten firma inom media, all slags media men till största delen förlagsverksamhet. Och som författare. Därutöver är jag pappa och villaägare, bara det ett heltidsjobb!
Men jag behöver ju även en fast inkomst så jag jobbar även heltid på ett gruppboende. Förhoppningen är förstås att "firman", dvs mediaföretaget, med tiden ska löna sig så pass att jag kan ägna mig åt den på lite mer än heltid.
Är en jäkel på att dra in pengar, problemet är bara att jag är ännu bättre på att sätta sprätt på dem igen...

Eftersom jag är ungkarl så jobbar jag i regel för jämnan, dvs både på jobbet och den sk fritiden. Något ska man ju fylla livet med :cool: Så den avkopplingen som lite husbilsåkande ger, den behövs verkligen! Kruxet är att jag från och med i år även blandar in jobbet där... Men det blir i skön kombination. Tänker ju börja ge ut en årlig väggkalender med svenska slott och herresäten, och bilderna till den tänker jag ta under husbilsresorna. Det ger mig en bra anledning att komma iväg, ger resorna lite mål och mening genom att det kombinerar nytta med nöje och att jag dessutom är intresserad av slott gör ju inte saken sämre :p Därutöver att ANTAL olika fritidsintressen, i mån av fritid...

Toppen