Sörren
HBK Medlem
Sv: Vad är vitsen med en Plåtis??
Är det inte så med de flesta husbilsekipage att det inte är som "hemma"
De som har plåtis har ju samma bekvämligheter som de flesta andra husbilar? Bara lite trängre!
Det finns husbilar som har en specialbyggd kaross för ändamålet så det måste inte vara en plåtis för att vara smidig!
Inget ont om plåtis men skulle jag skaffa en smidig bil så vetesjutton om det inte vart en med specialbyggd kaross för ändamålet.
Är inte lite av grejen att när man sticker iväg med sin husbil så ska det inte vara riktigt som hemma, micro, tv och fullutrustat. Jag har bott totalt i fyra år med min gamla cheva van egenhändigt inredd, började åka med den 1981. Numera tillbringas ca 14-16 veckor årligen i en betydligt modernare plåtis men känslan av att få ett avbrott mot det vanliga vardagslivet är det som lockar allra mest. En stor del av känslan för vår del är just att avsaknaden av en massa lull lull ger så mycket mer feeling i resandet. Att åka runt i en maxutrustad bil med allt möjligt i känns inte relevant för oss, då kan man lika bra ta in på hotell och spa......En plåtis bjuder sällan på lyx, men den bjuder på väldigt mycket upplevelser och platser som större fordon inte klarar av.
Är det inte så med de flesta husbilsekipage att det inte är som "hemma"
De som har plåtis har ju samma bekvämligheter som de flesta andra husbilar? Bara lite trängre!
Det finns husbilar som har en specialbyggd kaross för ändamålet så det måste inte vara en plåtis för att vara smidig!
Inget ont om plåtis men skulle jag skaffa en smidig bil så vetesjutton om det inte vart en med specialbyggd kaross för ändamålet.