• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

värmematta förarhytt

F

F.d. 50117

Guest
hej alla vintercampare, jag funderar på att köpa en värmematta till förardelen till min byrstner viseo. Är det någon som kan tipsa mig varifrån det är bäst att handla ifrån och om vi har någon rabatt som medlemmar i HBC? Har kollat lite på nätet men hittar den bara i finland till vettigt pris, men sen tillkommer ju frakten. skriv gärna och berätta om ni har upplysningar om detta.:mh4:
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: värmematta förarhytt

Antar att ni tänker på "täcke" som isolerar förarhytten...

Finns flera trådar här på forumet ang. detta.
Dels det "Finska" Huhtalo´s Masa + flera trådar med andra lösningar.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t43873/?highlight=vintert%E4cke


Vi kör med Masa's, faktiskt så sent som inatt! (-16gr) Nyttjat det i 3år, super nöjda!
Men det finns som sagt varianter både gällande lösning & pris som kan vara väl att beakta enl. era egna önskemål.

Husbil är livet!
 

fredrik123

HBK Medlem
Inlägg
309
Kommun
Täby
HBK-Nr
7584
Medlemskap
2026
Sv: värmematta förarhytt

Men hur ska man koppla den vattenburna varianten? http://www.husbilsklubben.se/forums/t43873/?highlight=vintert%E4cke
Ska jag koppla den direkt mot motorns värmesystem via en värmeväxlare, eller hur gör man? Finns det färdiga monteringssatser (jag gillar sånt)?

Vår bil Hobby/Transit -10 har ju inte något vattenburet värmesystem i bodelen...

Förvirrad, men blir tacksam för alla förslag...

//Fredrik
 
Toppen