• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utelåst på Midsommarafton!

Maje&Sune

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
10493
Medlemskap
2024
Sv: Utelåst på Midsommarafton!

Hej Goofy! Vi har en ny (2013) Adria Sport. Jag läste alla inlägg om utelåsta personer och blev nyfiken hur det var på våran bil. Det är bara att trycka ner låsknappen innan man går ut och stänga dörren,så är man utelåst om alla nycklar är kvar inne! RESERVNYCKEL är ett måste! Tack för inlägget!
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Utelåst på Midsommarafton!

En campinggranne med en McLouth råkade ut för att när han råkade stänga dörren lite hårt så åkte spärren ner, tur sidoarbete var öppet så han kom in den vägen.
Bilen var en 2012:a eller 13...
 

stig janson

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
6222
Medlemskap
2024
Sv: Utelåst på Midsommarafton!

detta har även hänt mig. Jag hade tur som inte var mer än sex mil hemifrån ,så sonen kom med reservnyckel. Jag lät göra en reservnyckel som jag slipade bort vriddelen på så att den blev mindre och får plats i päånboken.
 
M

morgondagen

Guest
Sv: Utelåst på Midsommarafton!

Enklelt låsmeden har en liten ask som är med en mycket stark magnet
att var som helst sätta på bilen ,med reserv nyckel i LÖSNINGEN
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Utelåst på Midsommarafton!

Hej
Vi gick ur bilen på en rastplats Polen för att ta en kaffepaus, jag tryckte ner knappen på bodelsdörren och stängde den. Efter pausen uptäckte jag att jag inte hade bilnycklarna i byxfickan. Tur att man har reservnyckel för bodelsdörren gömd under bilen, lite knäböj och jag kom in utan problem och nyckelknippan hade jag lämnat på bordet.
Glad midsommar på er alla från Nord-Ost Polen
Mvh. Anne & Klas
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Utelåst på Midsommarafton!

Blev utelåst när bodelsdörren flög igen och båda våra husbilsnycklar låg inne i husbilen!
Av någon anledning så hade knappen hamnat i låst läge? Vi har en Burstner årsmodell 2010. Någon mer som råkat ut för liknande?
Jag har gömt en bilnyckel på ett ställe jag kommer åt utifrån. Det vore väl f.n om semestern tog slut för en borttappad nyckel.
 
F

F.d. 57949

Guest
Sv: Utelåst på Midsommarafton!

det är bara att ringa assistans
 
Toppen