• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tyska vägtullar retar EU

F

F.d. 53267

Guest
Sv: Tyska vägtullar retar EU

Har Du varit i Jämtlands Fjälltrakter?
En tur runt Kallsjön är inte helt fel.För att inte tala om Tännforsen
och Handölsforsarna m.m. m.m.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Att åka via Danmark kan jag inte förstå när man kan ta färjan direkt till Tyskland så Danskarna Får gärna införa vägskatt för mig, ett tips ta båten från Malmö ( finnlines ) , vi åkte nu när vi var ute och betalade 1945 kr för bil 7,2 M bädd för 4 pers. och frukost, när vi åkte hem kostade dagstur 1100 kr så varför åka via Danmark. Bara körningen till puttgarden + båt kostar mer.:mcride:

Men Janne. Danmark är ju fantastiskt! Precis som Sverige, Tyskland och hela övriga Europa. Jag har också åkt pråmen från Malmö till Tyskland några gånger, men aldrig mer. Resan är för oss en stor del av målet! Kör gärna broarna över Öresund och båda Bälten. Eller Gedser-Rostock, lite beroende på färdväg. Gillar betydligt bättre att vara på vägen än på båten. Handlar det bara om att undvika kostnader så är tipset att stanna hemma! =)

:-/<rister

F

F.d. 52943

Guest

Vi åkte vildmarksvägen i juni. Fy vad myggen och bromsar anföll mig. Bromsar var som små flygplan.....

Tydligen olika erfarenheter. När vi åkte vildmarksvägen veckan före midsommar 2012 fanns där inga mygg, men däremot mycket snö kvar uppe vid stekenjokk. Mygg träffade vi först på när vi kommit ner till Dalarna några dagar senare.

F

F.d. 55374

Guest

En känd skribent skrev att Norrland är täckt av skog, här lite fakta.

Dom 3 skogstätaste länen:
1 Gävleborg 80%
2 Västernorrland 79%
3 Kronoberg 77%

Dom 5 skogsglesaste:
1 Skåne 34%
2 Norrbotten 40%
3 Gotland 43%
4 Stockholm 46%
5 Jämtland 53%
Landets skogstätates kommun ligger i Svealand.

Tommy R

F

F.d. 55451

Guest

Tar Tyskland även vägtull i norrland???
HaDe hasse

Ja - jeg har hørt om trængselsafgifter i Sverige,
men at Tyskland fordrar vägtull eller trængselsafgifter i Norrland :confused:,
det forstår jag mer retar EU.
:rolleyes::D

Senast redigerad av en moderator: