• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tut!

S

Sören-6830

Guest
Sv: Tut!

Detta var en kul nyhet. Det måste vara på ren j....skap. Risken finns ju att någon annan sätter ett borr i hans däck. Visst är glassbilen irriterande men jag skulle tro att denne Percy är en provocerande & ganska stönig typ.

Bennie
Har träffat Percy några gånger och upplevde honom inte alls stönig. Kanske lite provocerande men annars en snäll, enkel och trevlig kille.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Tut!

"JAG GILLAR PERCY"!!!
Percy Nilsson: â€￾Attack var nödvärnâ€￾ - Malmö - Sydsvenskan-Nyheter Dygnet Runt
Vad klassas glassbilen som personbil eller lastbil 19 år:s chaufför precis kommit över barnbidraget & inte gjort "Lumpen" ( som där är en viss politiker som försöker göra sig populär på fast dom avskaffade dylikt)?

Skall man inte ha körkort ett antal år för att få köra tyngre fordon?
Rätta mej om jag har fel, Allt annat är åt "helvete" så om varför inte detta!
Mvh.
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Tut!

Oljud må så vara!
Det jag är lite förvånad på i forumet är att en del tar Percys handling i försvar.:confused:
En stor kraftig karl på över 190 cm som kommer emot glassbilen med barsk min och en borrmaskin i högsta hugg..i bilen sitter en liten späd 19-årig tös som är alldeles ifrån sig av rädsla..hon vet ju inte vad Percy tänker göra med borrmaskinen eller hur?:mad:

Som det verkar så blir det 9000 kr i böter och ett "pekfinger"...varför kan böterna inte var någon form av indexreglering istället, då hade det säkert känts och det här tilltaget hade inte hänt kan jag lova...9000 kr hade man nog kunnat gånga med 10 eller 15 i detta fall!

Som Kent skrev...grannsamverkan och diskussion hade säkert varit lösningen på ett sådant här "problem".

//Pilot
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Tut!

Jag håller med. Percy's agerande verkar vara ett uttryck för allsmäktighet & någon typ av störning. En glassbil som kommer EN gång i veckan kan väl inte vara värst störande. Jag har aldrig tidigare hört något klagomål från någon angående glassbilen förutom här på forumet. Vad böterna anbelangar så skulle det varit dagsböter istället, det hade nog tagit bättre på en sån som Percy som troligen har en hög inkomst (om han inte nolltaxerar).

Bennie
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Tut!

Hej!
Du läste väl fel Percy får väl den summan i ersättning till ett nytt "Borr"!
Tänk dej hemska tanke att Percy får tillstånd att köra omkring & "Tuta" med sina fem ansökningar som där är lagt in om, om försäljning av bl.a. melodilåtar, kanke efektivare "borr", ja vad vet jag!
Mvh. "Ps" Han måste väl om den hemska tanke att det blir ett bot få "BONUS"!!!!??? det utdöms i övrigt varje dag i princip "Ds"




Oljud må så vara!
Det jag är lite förvånad på i forumet är att en del tar Percys handling i försvar.:confused:
En stor kraftig karl på över 190 cm som kommer emot glassbilen med barsk min och en borrmaskin i högsta hugg..i bilen sitter en liten späd 19-årig tös som är alldeles ifrån sig av rädsla..hon vet ju inte vad Percy tänker göra med borrmaskinen eller hur?:mad:

Som det verkar så blir det 9000 kr i böter och ett "pekfinger"...varför kan böterna inte var någon form av indexreglering istället, då hade det säkert känts och det här tilltaget hade inte hänt kan jag lova...9000 kr hade man nog kunnat gånga med 10 eller 15 i detta fall!

Som Kent skrev...grannsamverkan och diskussion hade säkert varit lösningen på ett sådant här "problem".

//Pilot
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Tut!

Hej!
Tack!

Som skattebetalare i Ä-holm så vet jag vad Ängelholms kommun "Sponsrar" Rögle "Citat" Ralf Edström Överbetalda Snorungar "Slut Citat" med Ca. "1 mille / år, Jo nu skall ÄFF få ca:650000 för att spela sina ""Märk väl"" Hemmamatcher i "Helsingborg" Hur kul är det? Vadå miljö? Hur många åskådare har kommunen tänkt sej att besöka "Helsingborg" med kanske en pers i varje bil, för vi lever väl i ett fritt land!!!!!
Att sen Simmklubbarna skall behöva försöka simma i eller på "Gamla" Willys Dagligvaru lokaler det vet jag också!!!???
Vad får dom andra klubbarna???
Jobbar politikerna "Idielt"?
Jag tycker att en skattehöjning på 50:tio öre på den skatt vi har är åt hel-e för mycket i Ängelholm !
Krister Ursula; Hur kan ni blanda in Division 2 klubben rögle ( finns där mindre bokstäver här på forumet?) i detta sammanhang?
Kolla inlägg 69!!!!
Mvh. "Ps" visst har man svårt att få tiden att gå "Skriv" här, det gäller "Tut" & inget annat "Ds"!






Flor 16.
Du vet kanske vad Rögleklacken tycker.
"Percy har en liten borr."
Krister. :mcride:
 
Senast ändrad:

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Tut!

Flor 16.
Jag kan hålla med dig att man skall inte skämta om en sådan allvarlig händelse.
Utan det är upp till rätten att avgöra.
Men som gammal röglesupporter kunde jag inte låta bli.
Krister. :)
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Tut!

Hej !
Men vad säger du (ni) om "rabatten" dom "värsta" får"?
Nu gäller det inte en 2:a klubb, vad säger ni?
Helt spontant, där går gränsen för svar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ?
Mvh.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Tut!

Hej!
Det var inte min mening att vara arogant!
Kom att tänka på inlägget "Nordkap om vintern"
Kolla vad " Tjejen" säger till "Isbilschaffisen"!!!
Här. http://www.husbilsklubben.se/forums/t76323/
Jo dom bor "mycket" isolerade med dess konsekvenser, Jag vet.
Jovisst är där skillnad på musik! "Tut"
Eller?
Därmed innerst inne gillar jag inte oväsen på våra vägar!
Tack du som skrev om " Nordkap om vintern" det var intressant!
Mvh.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.920
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Tut!

Jag håller med. Percy's agerande verkar vara ett uttryck för allsmäktighet & någon typ av störning. En glassbil som kommer EN gång i veckan kan väl inte vara värst störande. Jag har aldrig tidigare hört något klagomål från någon angående glassbilen förutom här på forumet. Vad böterna anbelangar så skulle det varit dagsböter istället, det hade nog tagit bättre på en sån som Percy som troligen har en hög inkomst (om han inte nolltaxerar).

Bennie

Ville egentligen inte hålla liv i den här tråden men reagerar på hur onyanserat jag tycker du bagatelliserar det här Bennie. Beror förhoppningsvis på att du inte har fakta.

Percy ballade ur, inget snack om saken men det är många som står bakom hans syn på hur störande det här är idag. Det har helt enkelt blivit för jävligt.

Hemglass kör omkring här två kvällar i veckan. Ibland 4 timmar per kväll. Dessutom med flera bilar, särskilt i högsäsong, eftersom det är ganska tättbefolkat här. En stilla kväll kan den här förbannade trudelutten höras 100 tals gånger. Det senaste året har det dessutom tutats ovanligt mycket och högt!

Om vi en stund bortser från de mänskliga reaktionerna, så kan jag ju nämna att Höllviken är ett område där Länsstyrelsen håller på att förbjuda överflygning av privatflygplan och såna här lättviktsplan och "luftmopeder". Helt enkelt för att oväsendet har visat sig störa det rika fågellivet vi har. Ska de här planen flyga över ska det ske på minst 600 meter höjd, eftersom de stora skadorna för fågellivet som uppstår av bullret är på, eller strax ovanför mark.

Vad har då detta med saken att göra? Jo, det visar hur liten politisk vilja det idag finns att göra något åt de miljöskador Hemglass av nån sorts hävd tillåts göra. Man har helt enkelt inte fattat vilka proportioner det här har tagit. Precis som många här på här på forumet. Hemglass stör mycket mer än vad de här flygfarkosterna gör. Idag hade en ansökan om deras tutande blivit totalförbjuden.

:-/<rister

:-/<rister
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Tut!

Jag står fast vid vad jag har skrivit. Att jag inte är speciellt störd av Hemglass tutande är ju min uppfattning av situationen. Jag står också för mina åsikter om Percy's agerande. I en demokrati kan vi inte tillåta folk agera som dom själv tycker. Sådant kallas för anarki. I vårt land har vi lagar som vi förväntas att följa.

Bennie
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Tut!

Ja krinil, det ligger nog i något av det du säger att det förmodligen inte finns den politiska viljan att förbjuda Hemglass med sitt "plingelingande", Hemglass är ju ett stort företag och både i Vellinge och Höllviken står ju den borgerliga majoriteten oerhört starkt (kanske starkast i Sverige) och då "rakcka ner" eller förbjuda detta företag skulle ju gå helt emot deras politik/övertygelse!

Pilot (som spekulerar)
 
Toppen