F
F.d. 30202
Guest
Sv: Tung husbil Norge ok!
De juridiska kvarnarna mal vidare
För kännedom: Nedan ett nytt mail från Norska myndigheter
Hei
Viser til henvendelse angående svenske førerkort klasse B. Slik jeg forstår deg lurer du på hvordan politiet skal forholde seg til denne regelendringen og om det skal sendes ut en pressmelding.
Vegdirektoratet er i kontakt med Politidirektoratet i forbindelse med regelendringen, og jobber med måter for å kommunisere regelendringen til alle aktuelle parter. En pressemelding er en av mulighetene vi vurderer.
Retten til å kjøre personbil over 3.5 tonn for førerkort utstedt i Sverige vil fremgå av datomerkingen på selve førerkortet. Retten vil bare gjelde svenske førerkort med førstegangsutstedelsesdato før 1. juli 1996. På den måten vil politiet kunne kontrollere om føreren har førerett for det aktuelle kjøretøyet.
Med hilsen
Alexandra Agersborg
Kontor: Førerkortkontoret
Postadresse: Statens vegvesen Vegdirektoratet, Postboks 8142 Dep, 0033 OSLO
Besøksadresse: Brynsengfaret 6A, OSLO
Telefon: +47 22073691 Mobil: +47 41565105 e-post/Lync: alexandra.agersborg@vegvesen.no
Informasjon om veg og trafikk | Statens vegvesen e-post: firmapost@vegvesen.no
Tenk miljø - spar papir. Trenger du å skrive ut denne e-posten?
Hälsningar
Curt
Mitt svar kommer snart
De juridiska kvarnarna mal vidare
För kännedom: Nedan ett nytt mail från Norska myndigheter
Hei
Viser til henvendelse angående svenske førerkort klasse B. Slik jeg forstår deg lurer du på hvordan politiet skal forholde seg til denne regelendringen og om det skal sendes ut en pressmelding.
Vegdirektoratet er i kontakt med Politidirektoratet i forbindelse med regelendringen, og jobber med måter for å kommunisere regelendringen til alle aktuelle parter. En pressemelding er en av mulighetene vi vurderer.
Retten til å kjøre personbil over 3.5 tonn for førerkort utstedt i Sverige vil fremgå av datomerkingen på selve førerkortet. Retten vil bare gjelde svenske førerkort med førstegangsutstedelsesdato før 1. juli 1996. På den måten vil politiet kunne kontrollere om føreren har førerett for det aktuelle kjøretøyet.
Med hilsen
Alexandra Agersborg
Kontor: Førerkortkontoret
Postadresse: Statens vegvesen Vegdirektoratet, Postboks 8142 Dep, 0033 OSLO
Besøksadresse: Brynsengfaret 6A, OSLO
Telefon: +47 22073691 Mobil: +47 41565105 e-post/Lync: alexandra.agersborg@vegvesen.no
Informasjon om veg og trafikk | Statens vegvesen e-post: firmapost@vegvesen.no
Tenk miljø - spar papir. Trenger du å skrive ut denne e-posten?
Hälsningar
Curt
Mitt svar kommer snart