HUR I HELVETE KUNDE DET HÄR HÄNDA!
Har rest med TT-Line sedan 1986. Men troligen aldrig mer. Hur i helvete kan ett av Europas modernaste rederier fara in bland stenarna i Pukaviksbukten när det finns tydligt utmärkta farleder med massor av vatten in till Karlshamn? Hur i helvete kunde TT-Line få dispens att använda den fruktansvärda tjockoljan de driver sina fartyg med? Visst kan de delvis rena utsläppen men vad hjälper det, när de av oskicklighet släpper ut den fruktansvärda tjockoljan i vatten och på ständer, i ett av Sveriges vackraste kustområden. Man skyller på defekt GPS. Men det finns alternativ och definitivt alltid en manuell backupp, vid gott sjömanskap. Dessutom var inte Marco Polo sjövärdig. TT-Line vägrar dessutom att uttala sig. Jag uppmanar alla att bojkotta TT-Line. Det finns utmärkta alternativ från Trelleborg. Detta måste faktiskt vi konsumenter reagera kraftigt på!
”Hur i helvete kunde det här hända?”
De senaste nyheterna på skd.se – Lokala nyheter levererade av Bonnier News Local.
www.skd.se
Färja till Tyskland, Polen och Litauen | TT-Line
Resor till Tyskland, Polen och Litauen. Börja din semester med färja hosTT-Line
www.ttline.com
Har rest med TT-Line sedan 1986. Men troligen aldrig mer. Hur i helvete kan ett av Europas modernaste rederier fara in bland stenarna i Pukaviksbukten när det finns tydligt utmärkta farleder med massor av vatten in till Karlshamn? Hur i helvete kunde TT-Line få dispens att använda den fruktansvärda tjockoljan de driver sina fartyg med? Visst kan de delvis rena utsläppen men vad hjälper det, när de av oskicklighet släpper ut den fruktansvärda tjockoljan i vatten och på ständer, i ett av Sveriges vackraste kustområden. Man skyller på defekt GPS. Men det finns alternativ och definitivt alltid en manuell backupp, vid gott sjömanskap. Dessutom var inte Marco Polo sjövärdig. TT-Line vägrar dessutom att uttala sig. Jag uppmanar alla att bojkotta TT-Line. Det finns utmärkta alternativ från Trelleborg. Detta måste faktiskt vi konsumenter reagera kraftigt på!