Sv: Truma Saphir Comfort i Adriatik Coral 660 SL ?
Jag är också tacksam för bilder. Har inte själv kommit igång. Har tidigare monterat samma anläggning i husvagn. Tänk på håltagningsmallen, så att aggregatet verkligen kan står där man lägger mallen. Det är lätt att missa någon ojämnhet i sidorna så att inte aggregatet machar mallen. Kolla också att håltagningarna funkar med chassi, balkar, tankar, bromsrör mm, under bilen, det kan vara lite klyddigt att överföra måtten till undersidan.
Sedan hade jag också dubblat eluttaget. Det sitter i regel en Europakontakt original på aggregatet. Jag tänker också montera agregatet så jag lätt kan ta ut det vid resor där det inte behövs. 25 kg motsvarar 3 flak pilsner!

Det är också smidigt att lätt komma åt för att byta filter och för eventuell service. När väl håltagningarna är gjorda för insug, utblås och kondensvatten, lägger man aggregatet i en profil av låga vinkeljärn som man skruvar i golvet och spänner sedan enkelt fast med två spännremmar. Sedan kan man lossa remmarna, elkontakt, elektronikkontakt och de tre kylslangarna och ta ut aggregatet. Är ganska smidigt från ett husbilsgarage, lite tuffare från en sänglåda.
En sak som kan vara lurigt är att kännaren till termostaten inte sitter i den rumsmonterade mottagern till fjärrkontrollen som man kan tro, utan i inneluftsinsuget direkt i aggregatet. Vid montering utan insugningskittet, (där man i princip flyttar insugningspunkten från aggregatet till någon plats i inredningen där man vill suga inneluften), suger aggregatet från befintlig plats och drar till sig den varma luften genom att skapa ett undertryck. Då kan det diffa rejält på temperaturen i ett lågt monterat aggregat, jämfört med rumsluften. Det innebär att den slutar kyla för tidigt. Det kan bli så stor diff att den lägst inställbara tempen på Saphiren, 16 grader, inte räcker till.