Det er så ändret, igår var det krav på munskydd.I Helsingborg på Försea färjörna krävs inte längre munskydd
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det er så ändret, igår var det krav på munskydd.I Helsingborg på Försea färjörna krävs inte längre munskydd
Verkar från dag till dag, i onsdags var det inte så men det är bara att acceptera, jag har alltid masken med mig i alla fallDet er så ändret, igår var det krav på munskydd.
Exakt, den är här för att stannaMan får nog ha mask utan tvång det är ju mej det gäller.
Att du bär munskydd är för att skydda andra att bli smittad, eftersom du kan vara smittbärare.
Känns som Danmark är det land som fortfarande är krångligast att åka till eller transit, men kanske är de smartast oxå!Åker nu med båten Grenå-Halmstad. Inget munskyddskrav. Ganska glest med passagerare så inget att oroa sig för.
Hur tänker du här?Återigen vår erbarmliga statsepidemiolog. Detta tjänstemannavälde! Kan inte riksdagen med lagstiftning köra över honom? Riksdagen är ju förståndig nog att bära munskydd vid sina möten!
Munskyddsbärare vid alla offentliga inomhusvistelser.
Dessa munskydd som folk bär är ett otyg. Fullständigt livsfarliga!!!!!
Varför tycker jag så? Jo, när jag möter någon som bär munskydd tycks dessa tro att de är 100% skyddade mot att få, men också att ge, smitta. De sniker förbi i affärerna utan att ta någon som helst hänsyn, plöjer sin väg mellan personer som försöker hålla avstånd eller sätter sig gärna i närheten av andra. Dessutom tar de av och på dem lite hur som utan att tänka på att de skulle kunna vara fulla av virus som de sedan smetar av på närmsta pryl. Hur ofta tafsar de på själva skyddet för att det kanske sitter fel eller känns obehagligt och därmed kontaminerar sina fingrar? Eller de som emellanåt har det under hakan för att strax dra upp det över munnen och ibland även näsan för att, när de anser faran vara över, åter dra ner det under hakan.
Ett annat problem med munskydden är hur de skall hanteras efter användning. Slängas i vanliga papperskorgen? Tveksamt! Värst var kanske killen som blev körd till tågen i Nybro av som far (skulle jag tro). De satt i bilen framför oss och väntade på tåget från Kalmar klockan 05:11 i torsdags. När tiden närmade sig klev de ut. Killen hade munskydd under hakan och baxade ur en stor resväska ur baksätet. Plötsligt gick han tillbaka till passagerardörren, öppnade och tog ut ett ljusblått munskydd som han sedan slängde i en cykelkorg på en parkerad cykel strax intill dem. Chauffören/förmodade fadern tycktes tycka det var OK men efter tillsägelse plockade killen upp skyddet och slängde det sedan i en papperskorg några meter bort.
Nej, mun skydd borde förbjudas för gemene man som uppenbarligen inte vet varför de har dem eller hur de skall tas på, användas och tas av.
Däremot förstår jag inte hela Ditt resonemang som slutar med att konstaterande att "... munskydd borde förbjudas...". Jag vet inte vad för bakgrund Du har för att föra fram sådan budskap.
Michael, jag håller delvis med dig. Det är riktigt, avstånd är viktigast, och egentligen det enda som gäller. Så stort som möjligt under rådande omständigheter. Men, munskydd är ett komplement ovanpå avstånd när andra inte förstått budskapet.Dessa munskydd som folk bär är ett otyg. Fullständigt livsfarliga!!!!!
Varför tycker jag så? Jo, när jag möter någon som bär munskydd tycks dessa tro att de är 100% skyddade mot att få, men också att ge, smitta. De sniker förbi i affärerna utan att ta någon som helst hänsyn, plöjer sin väg mellan personer som försöker hålla avstånd eller sätter sig gärna i närheten av andra. Dessutom tar de av och på dem lite hur som utan att tänka på att de skulle kunna vara fulla av virus som de sedan smetar av på närmsta pryl. Hur ofta tafsar de på själva skyddet för att det kanske sitter fel eller känns obehagligt och därmed kontaminerar sina fingrar? Eller de som emellanåt har det under hakan för att strax dra upp det över munnen och ibland även näsan för att, när de anser faran vara över, åter dra ner det under hakan.
Nej, mun skydd borde förbjudas för gemene man som uppenbarligen inte vet varför de har dem eller hur de skall tas på, användas och tas av.