Sv: Trasigt oljetråg
Hej Gurra. Kul att du vill skriva, ledsen att jag inte svarat i tid så du får svara på dig själv. För det första så har jag inte skrivet så mycket negativt om FIAT. Jag har endast en enda bild (20) som berör FIAT. Däremot så är jag mycket besviken på vad man presterat i den Tyska fabriken i Isny.
Vågar, som jag skrivet tidigare så bor hela familjen cirka två månader om året i bilen. Och om du följt mina inlägg så förstår du säkert att jag både varit här och där i Europa. Och bilen har rullat över 7000 mil.
Åter igen till oljetråget. Varför skall man som kund på en några år gammal bil behöva demontera, blästra och måla oljetråget. Kvalité, egenkontroll och kundvård var har detta tagit vägen. Även om just detta oljetråg blecknar bort så kan det för en annan husbilsägare bli en extra utgift (tråg, packning, arbete) på cirka 3500-4500:- kronor. Det blir i mitt fall cirka 50öre till per mil. Valde att inte starta en ny tråd, då där fanns en tråd i ämnet. Vilket innebär att jag inte är ensam om detta. När jag beställde oljetråget i vintras hos autoexperten så fanns det många, jättemånga på deras huvudlager. Jag visar bilden för att göra medlemmarna uppmärksamma på detta problem, för har man riktig otur så kan det både bli dyrt och få en semester förstörd. I värsta fall motorhaveri. Det är därför jag visar bilden för medlemmarna, för FIAT lär inte titta på mina bilder.
Jag skruvade med glädje ditt ett nytt oljetråg som blivet blästrat och pulverlackerat, det lär hålla i min tid.