Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Skulle det vara lika betungande att använda gaspedalen som blinkersen, stod väldigt många bilar stilla. Ska man prata i telefon, sms-a, läsa tidningen, samtidigt som man kör bil. Då kan man förstå att man väljer bort så triviala saker som att blinka. En vän till mig sa," de har inte med mig att göra vart jag ska".
Den vännen bör man dra körkortet för på stående fot. En sådan vill man inte komma nära i trafiken. Hur har han lyckats få körkort? Hänsyn & samspel i trafiken verkar inte ingå i hans vokabulär.
Bennie
Jag håller fullständigt med dig. Grabben som är född 1970 har inte hunnit bli torr bak öronen ännu, men köra bil gör han, som en kratta, krockat en massa gånger.
Under mina nästan 40 år på vägarna lärde jag mig.
1: Att vara tydlig och visa vart jag ska.Gäller även vid rondellkörning.
2: Att visa hänsyn.
3: Att ej ligga för nära andra trafikanter.
4: Att hålla hastighetsbegränsningar.
Lasse
Kan lägga till en punkt,
5: Ta ett körkort.
Man baxnar när man hör hur många i trafiken som saknar körkort.
Asylsökande får köra bil i Sverige på sitt hemlands körkort oavsett vilka krav det är på kunskaper i det landet. Detta är tillåtet tills dom får permanent uppehållstillstånd plus ett år. Sedan måste dom ta ett svenskt körkort. Många kommer från länder där det inte är vanligt med vägmärken t.ex. Dom flesta förstår inte svenska. Är det rimligt?
Åke
Jag håller fullständigt med dig. Ritva åkte med honom i påskas, hon åker aldrig mer med honom. Två varv i en rondell och direkt ut från innerfilen, utan att blinka eller se sig för. Det blev ingen krock denna gången. Skyddsänglarna har väl fullt upp för att klara livhanken på denna person och de som kommer i hans väg.Han verkar totalt hänsynslös.Han är jiu trots allt 44 år i år.Borde gå på undersökning hos läkare.Har förmodligen en allvarlig störning.
Lasse
Asylsökande får köra bil i Sverige på sitt hemlands körkort oavsett vilka krav det är på kunskaper i det landet. Detta är tillåtet tills dom får permanent uppehållstillstånd plus ett år. Sedan måste dom ta ett svenskt körkort. Många kommer från länder där det inte är vanligt med vägmärken t.ex. Dom flesta förstår inte svenska. Är det rimligt?
Åke
Det är faktiskt som jag skriver Stig
Skriftlig fråga 2008/09:124 Utländska körkort - riksdagen.se
Åke
Det är en fråga, ingen lagtext.
Med vänlig hälsning,
Stig
I sommar tycker jag att vi skall vi skall jobba mer med vår egen stress och inte hetsa upp oss över andras felbeteende, vi skall tänka på trafikregel nummer ett- "Visa hänsyn"