Peter Lindblom
HBK Medlem
Sv: Trafikregler
Jag har alltid kört bil/husbil i "mc-läge". Att förutsätta att alla andra i trafiken är synskadade idioter har räddat mig från otaliga incidenter med MC/bil/husbil.
Att köra som om man satt på MC fast man sitter bakom plåt med krockkuddar och bälte gör att man slipper mycket tok. Att ha kört MC i trafiken gör att man också får ett helt annat körsätt när man kör andra fordon.
Peter
När jag körde MC på 80-talet körde jag som om jag vore osynlig. Det har räddat livet på mig två gånger. Det är inte kul att flyga över styret bara för att man litar på blinkersar.
När man kör husbil behöver man inte blinka. Det går så sakta och det är uppenbart vart den är påväg.
Men jag blinkar alltid när det är annan trafik i närheten.
Jag har alltid kört bil/husbil i "mc-läge". Att förutsätta att alla andra i trafiken är synskadade idioter har räddat mig från otaliga incidenter med MC/bil/husbil.
Att köra som om man satt på MC fast man sitter bakom plåt med krockkuddar och bälte gör att man slipper mycket tok. Att ha kört MC i trafiken gör att man också får ett helt annat körsätt när man kör andra fordon.
Peter