Visserligen är det inte fredagen den 13, men jag upplevde det som den 13.
Alltså Murphys lag om all djävlighet.
Stod och väntade på sjukrestransporten, är ju berättigad till det nu när imunförsvaret är dåligt.
Gick ner strax efter 12, ingen bil kom, jag blev mer och mer förbannad.
Kl 13 fick jag skjuts till Capio av en kompis till Gittan.
Väl framme var det full fart upp till 3 vån på Capio, hissen har aldrig gått så sakta.
Fick tag i damen på provtagningen och fick förklarat att sjuktransporten inte kom,
skulle varit hos distriktsköterskan 12.45.
Hon kollade med någon annan sköterska om det gick att fixa trots min försening.
Det gick bra, kom in på ett annat rum med 2 damer, en skulle ta bort det som satt övet min Picc Line
Det var väl inpackad, damen tog fram en sax och sa, "
vi får akta slangen" , vi tänkte jag, det var väl hon som skulle klippa.
Det gick inte bättre än att hon klipte av slangen!
PANIK i rummet, blodprovet skulle tas innan ett visst klockslag för att hinna med posten för testa inför min behandling nästa vecka.
In på provtagingen med slangdelen hängandes på armen, som tur var kom det inget blod ur den.
Väl fixat med provtagingen var det full fart in på det andra rummet igen, den andra damen var inte där,
men kom strax efter oss.
Nu blev det ett annat rum vi skulle till, där var telefonen uppkopplad med Onkologavdelningen på lasarettet.
Instruktioner gavs om hur man plockar bort den del av Picc Linen som satt fast i armen,
tog lite tid, sen var den borta.
När jag var klar var jag 30 minuter försenad till hämtningen, fick ta vanlig buss hem.
Host, host överallt i bussen!
Väl hemma blev det Zoégas kaffe, mjuk pepparkaka med vispgrädde.
@Lassej det ÄR gott
Tog nu kontakt med Skånetrafiken och bokningen, kom fram efter 3 minuter, X i taket..
Mycket trevlig kille, jag förklarade vad som hänt, vänta så skall jag kolla sa han, fick mitt person nummer.
Återkom och berättade att bokningen till och från Capio låg inbokad.
MEN!
Inte förrän den 15/12 12.20, alltså i morgon.
RIDÅ!
Mitt fel, jag hade bokat fel dag, bara att be om ursäkt, det var klantigt av mig.
Så kan det gå när inte haspen är på!
Jojje