190918
Tack Ulla och Livibil för era ord
Natten har varit lugn, ända fram till strax innan sex. Vaknade av att Jojje satte sej upp i sängen, jag skulle upp ur sängen för att hjälpa honom ut på toa. Hann inte, han ramlade och jag kunde inte få upp honom, han var för svag själv för att kunna hjälpa till, dags att använda larmet, efter en stund kom två killar till undsättning och han fick hjälp till och från toa. Vid åtta tiden var det dags för frukost med hjälp av rullatorn kom han in i köket och fick i sej frukosten och även sina piller. In i sovrummet igen så jag kunde ut med hunden.
Vid tio tiden kom en sköterska och eftersom Jojje sov så fick han fortsätta med det. Vi pratade om en ev sjuksäng och att vi är så nära vägs ände att det inte är så noga med hans piller, huvudsaken att han är smärtfri.
På kvällen kom smärtan och han fick en pilla, efter en dryg halvtimme kräktes han, smärtan var kvar och han ville inte ha en ny pilla, så jag ringde enheten och frågade om han kunde få en spruta i stället, absolut var det svar jag fick MEN kunde han ta en pilla som han lägger under tungan så länge för sköterskan kunde inte komma med en gång. Så det fick, en timme senare kom sköterskan, han fick sin spruta och vi pratade lite om ditten och datten, Jojje blev smärtfri och han och sköterskan (manlig) skojade om snacksaliga och tjatiga kvinnor
mej med andra ord
. Nu sover han så gott igen och i morgon kommer dottern och även dotterdottern, skall bli trevligt i allt elände. Nu säger jag natti natti
Gittan