• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tråkigt besked!

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Äekligt det där med alla bilder, har ett par tusen, varav de finaste är tagna med en pentax systemkamera 300 från min tid i Peru. Har sex ungar o åtta barnbarn, ingen är intreserad av bilderna. En del är riktigt fina från Norge, östeuropa o svenska fjell. Massao med bilder på ungnarna. Vad skall jag göra med dem, bilderna, inte ungarna. Ha, ha. Tar inte längre några andra bilder än de jag använder på facebook. Är en stor beundrare av dina texter. Gott nytt år, vi tar husbilen till Hindås o släktträff vib nyår!

JABE

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
26759
Medlemskap
2025
Hej! Har läst om din resa. Jag har också stomi sedan juli 2018. Vi köpte vår första husbil september 2018 och blev helt bitna och jag tycker det fungerar utmärkt att ha påse på magen när vi var ute och åkte. Jag hade samma problem som du, alldeles för trögt. Då fick jag ett pulver att lösa upp i vatten, Laximyl som fungerar kanon. Fick testa mig fram att ta en halv påse och ibland hel påse. Finns på apotek receptfritt man kan få det utskrivet också./ Skrivet av frun till Janne Skoglund

F

F.d. 55554

Guest
181226
Dagens runda blev lite sämre än i går, 6.5km/tim, får väl nöja mig med det resultatet.
Solen skiner lite svagt, hör inga fåglar kvittra, bara måsarna som för väsen.
Det gör dom året runt, värst på våren då dom har bo på hustaken runt om oss.

I dag blir det en stilla dag, igen, finns ingen anledning att stressa.
Nu blir det Zoégas kaffe, macka med leverpastej och skivad gurka i stället för Gittans mjuka pepparkaka.
Den tar vi till kaffet senare i dag.

En sak vi saknar från Spanien/Portugal är Philadelphia Salmon, (finns inte i Sverige),
gott på macka, använder den även i fisksås.
Finns säker fler maträtter att använda det i.
Salmon.jpg

Fortsatt trevlig helg :yes:

Jojje

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
181230
Jodå, jag/vi lever, men har inte haft inspiration att skriva.
Har gått mina promenader som vanlig, håller hyfsad hastighet.
27/12 6.4km/tim, sen kom chocken, 6.7km/tim i två dagar, kan bero på att det är ett tag sedan jag fick behandling.
I dag blev det bara 6.6km/tim.

Det var allt jag hade i dag att rapportera,
oroa er inte det kommer säkert mera.
Lite om hur jag/vi mår,
vill passa på att önska Gott Nytt År.

Jojje

WalsanJ

HBK Medlem
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024
Hej på er.
Vilken spänst Du har , går Dina promenader på över 5 km!!
Så skönt att behandlingen med piccline gått bra utan att känna för mycket obehag. Börje fick det starkaste och det verkar ha tagit knäcken på nya "polyper". Han fick positivt besked nu efter tre år med nya prover var 6:de månad och efter det tas inga nya blodprov. En ny röntgen blir det dock i vår. Han äter tabletter: Loperamyd Milan. För att avf. skall bli fastare... Nu vill vi önska er båda ett Gott Nytt år med förhoppning om att alla behandlingar osv som Du går igenom ska ge ett gott resultat!

thl202

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
11669
Medlemskap
2021
Hej.
Jag följer er. Instämmer med Walsanj. Ni är duktiga. Håller modet uppe.
Jag hoppas att det nya året, ger resultat, för ditt kämpande.
Hoppas du får, ni får ett riktigt Gott Nytt År.
Början till någe bättre.
Ha ett Gott slut, på det gamla året och ett riktigt Gott Nytt År, som kommer.
Anita

F

F.d. 55554

Guest
1090101

Så är året 2018 slut,
många har skjutit in med salut.
Vi har inte den turen,
för vi tänker på alla djuren.

Rappe bryr sig inte utan tar en tupplur på soffan.

Välkomna till ett nytt år med förhoppningen om ett bättre slut.
Dagens runda gick "bara" i 6.1 km/tim, beror på den kraftiga vinden,
Det blåser kraftig och svårt att gå i motvind.

Största problemet i nyårshelgen har varit stomipåsarna.
Fick ut nya strax innan jul, har använt den gamla typen.
Som jag skrivit innan så fick jag skit på tummen eftersom påsen släppt lite från kroppen.
I går satt vi och kollade på tv när jag kände att bubblade till vid påsen, den blev full,
det blev även kalsongerna eftersom påsen inte tog emot mer utan släppte från kroppen av trycket.
Det är resultatet av all god mat, godis, lite öl, Zoégas kaffe och kakor.
Full rulle in på toa, ställde mig över toan, plockade bort påsen samtidigt som skiten hamnade i toan,
av med kalsingarna och in i duschen.
Gittan sköljde av kalsingarna.
Problemet är att jag bara har en gammal påse kvar och resten nya.
Eftersom jag har en bula på magen så passar inte dom nya utan fläns
plus att dom har tunnare ring runt om, den som fäster mot kroppen.
Stomiavdelnginen har stängt, får klara mig till måndag
Bilden, nya typen till vänster, gammal med fläns till höger.

Stomi.jpg

God fortsättning

Jojje

F

F.d. 55554

Guest
190102

Trots blåsten gick det bra att gå rundan, dock inte så fort, bara 6.2km/tim.
I dag är det öppet på stomiavd. fick beställt nya stomipåsar av en trevlig kvinna.
Kommer direkt till Anna,s, tobaksaffären, GRATIS!
Nu har jag frikort till 2019-11-10.

Det var allt för i dag.

Krya på Er.:yes:

Jojje

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026
Hej Jojje..
Jag beundrar din energi och stomi berättelser med bilder, det hjälper andra att avdramatisera stomin, Ger säkert fler än mig perspektiv på livet och vad vi kan drabbas av. Man tror gärna annars att allt drabbar andra, att hälsan är ngt självklart. Du ger mycket i din text. Önskar er båda allt gott och ett Gott Nytt år, med förnyad hälsa och krafter.. Hälsningar till Gittan som lever nära dig, ser, hör och uppmuntrar..
Hälsningar
Bo Mårtensson, beundrare i Malmö..
Libom.

F

F.d. 55554

Guest
Jag gör så gott jag kan att skriva om det, vet att det inte pratas om cancer utan det sker ofta i det tysta
Men det på verkar hela familjen.
Ett problem som kommer nu är att huden som är under den bit av påsen som binder mot huden börjar bli röd.
Har ingen lösning på det, kan ju inte vara utan påse, kan inte smörja huden för då fäster inte påsen mot huden.

Status Que:yes:

Jojje

Senast redigerad av en moderator:
Toppen