• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Toppen på isberget ! eller ?

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Toppen på isberget ! eller ?

Jag skiter väl i ungarna! Dom är ju redan körda! Jag menar närmast vanligt folk, vuxna människor som har tvingats in i den här världen och där (tror /vet jag) det finns många som inte hänger med i utvecklingen riktigt och därför blir frånåkta. Tag bara exemplet hur krångligt och dyrt det är att betala räkningarna idag om du inte har tillgång till Internet och dator. Det finns faktiskt sådana fossiler!

Jappe

Problemen är, enl din liknelse: en iskub. "Vanligt folk" har inga större problem. Däremot så har en del äldre och dementa, samt personer med utvecklingsstörningar problem. Många av dem får "goda män" utsedda eller att en anhörig hjälper till.

De allra flesta slipper mycket besvär. Bara några klick så är det betalt, beställt och levererat.


iskuber
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Toppen på isberget ! eller ?

Jag ger upp. Jag vet att mitt första inlägg var lite rörigt men det försökte jag åtg....... Äh, jag tar och tittar på TV i stället om det går. Har någon tryckt på fel knapp på fjärrkontrollen kan det vara svårt att få igång TV:n!

Jappe
 
F

F.d. 55834

Guest
Sv: Toppen på isberget ! eller ?

Har du fått insikt? Dina filosofiska tankar är helt suveräna.
Christer
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Toppen på isberget ! eller ?

Problemen är, enl din liknelse: en iskub. "Vanligt folk" har inga större problem. Däremot så har en del äldre och dementa, samt personer med utvecklingsstörningar problem. Många av dem får "goda män" utsedda eller att en anhörig hjälper till.

De allra flesta slipper mycket besvär. Bara några klick så är det betalt, beställt och levererat.

iskuber
Tvekade länge före årsskiftet om jag skulle förlänga medlemskapet,
när man får läsa sådan här text så börjar jag nästan ångra förlängningen.

Tommy R
 
Toppen