• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Toapåsar

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Toapåsar

Hej
De jag har heter Camperbag och är på rulle om 100 st, lite större än en hushållsrulle. Bagen ser ut som ett jätte kaffefilter och kläms fast mellan tolettstolen och "ändringen". Fungerar sk..bra.
Mvh. Klas
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Toapåsar

Eftersom jag inte alls begrep vitsen med dessa påsar utifrån dessa era inlägg så har jag nu läst på hos någon tysk tillbehörsfirma.
Uppenbarligen något för den som vill närstudera sin spillning innan man gör sig av med den och det kan väl vara klokt om man misstänker blod i avföringen eller mask? Vi andra brukar ha skjutventilen öppen så att spillningen faller direkt ner i behållaren.

aake
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Toapåsar

Eftersom jag inte alls begrep vitsen med dessa påsar utifrån dessa era inlägg så har jag nu läst på hos någon tysk tillbehörsfirma.
Uppenbarligen något för den som vill närstudera sin spillning innan man gör sig av med den och det kan väl vara klokt om man misstänker blod i avföringen eller mask? Vi andra brukar ha skjutventilen öppen så att spillningen faller direkt ner i behållaren.

aake
Hej
Vilken firma har uppifter om att det "Uppenbarligen något för den som vill närstudera sin spillning innan man gör sig av med den"?
Mvh. Klas
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Toapåsar

Marunga
Om det är ljudeffekterna du är ute efter så vill jag även då rekommendera öppen skjutventil, till kassettoa med SOG.
Att man i Tyskland kör med toaletter där spillningen blir liggande i en skål före spolningen kanske inte beror på att man vill närstudera? Kanske det handlar om fotodokumentation, någon form av tävling, i så fall krävs även något referensobjekt (en tumstock kanske, helst engångs, nedbrytbar).

aakeo
 
Senast ändrad:

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Toapåsar

Hej
Vilken firma har uppifter om att det "Uppenbarligen något för den som vill närstudera sin spillning innan man gör sig av med den"?
Mvh. Klas

Av Fritz Bergers katalog framgick hur man använder påsarna. Varför man skulle vilja pyssla med detta har jag naturligtvis försökt räkna ut själv.

aake
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Toapåsar

Katten har sandlåda att krafsa i. Hundpåsar när man plockar upp hundbajs.
Båda sakerna ska deponeras nån stans eller kanske det finns dylika påsar som kan spolas ned också?
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Toapåsar

Marunga
Om det är ljudeffekterna du är ute efter så vill jag även då rekommendera öppen skjutventil, till kassettoa med SOG.
Att man i Tyskland kör med toaletter där spillningen blir liggande i en skål före spolningen kanske inte beror på att man vill närstudera? Kanske det handlar om fotodokumentation, någon form av tävling, i så fall krävs även något referensobjekt (en tumstock kanske, helst engångs, nedbrytbar).

aakeo

Hej Aake !
Den där skålen där spillningen blir liggande brukar av mina tyska släktingar skämsamt kallas "prestationsabsatz". De tycker själva att konstruktionen är märklig och kan inte förstå dess ursprungliga syfte.
// Peter
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Toapåsar

Har läst och funderat, men på fullt allvar inte s----r ni väl med ventilen stängd?
Olle.

Ja, man kan bli grubblande. Kan det bero på betingning i barndomen? Mamma berömde när man som litet barn presterade ett storslaget resultat och mer eller mindre omedvetet vill man även nu kunna beundra produktionen, även när ingen längre är intresserad av att titta.

aake
 
Toppen