Hej alla mobilehome rattare..
Jag kan förstå att man blir irreterad och less på en person, som försöker ta betalt för saker som inte rör hans företag. Men jag kan säga att det hänt mig en och två gånger att jag tagit betalt för jobb jag inte själv har utfört.
Handen på hjärtat, har vi inte alla haft någon svart affär på gång någon gång.
Jag personligen skulle bli ganska förbannad om folk skulle börja campa utanför min camping om jag drev en. Vad vet vi, det kanske alltid är husbilar där som försöker sig på ett par gratis nätter. Ho is the bad guy? Vi som lockas av gratis nätter utanför en camping eller en ägare som gör allt för att firman ska gå runt?
Låt oss säga att en camping har 100 platser med el och ett snitt på 50-70 uthyrda platser under säsong.
Vad skulle den kosta att driva per år?
All el som skall dras och servas, och all elleverans med alla säkringar som skall betalas.
Hyra av marken eller amorteringar.
Kring utrustning, gräsklippare m.m
All personal.
En affär som kanske har 5 kunder per timme som köper något dom glömde köpa på den stora affären. Tror många campingar går förlust med sin mat affär. Men ett måste på en campnig.
Serva dom få camparna som fortfarande hänger kvar året runt. Skottning, vatten, värme i service huset.
Går nog att hitta en hel del fickor att fylla.
Nu blev mitt inlägg ganska utsvävigt och lite mycket.
MVH Ralf, en man som vågar skriva när alla sover