Sv: Tingsryds camping igen!
Det tråden började med var att trådskaparen inte ville betala 175 kr till någon som inte var berättigad att "inhösta" denna summa, det har glömts ett tag nu.
Egentligen så är det upp till kommun/myndighet att ta reda på om campingägaren haft rätt till detta!
/Pilot
Ja, eftersom jag är den som startade just den här tråden, så vill jag korrigera ditt påstående om att jag inte ville betala 175 kr..... inte för att jag velat det, men det var inte alls min tanke med tråden.
Nej, vad jag ville sätta focus på var två saker.
För det första. Tror jag inte på den här provokationslinjen som vissa här förespråkar. Att utmana samhället i övrigt och påtala våra rättigheter att parkera var helst det står ett ett "vitt P mot blå botten", eftersom vi är en personbil, en PBII.
Det påminner mig om HC Andersens saga, Kungens nya kläder, där undersåtarna ser hans taffliga nakenhet (inga jmf i övrigt med vårt eget kungahus), men samma sak gäller när vi viftar med regbeviset PBII, samhället i övrigt ser ingen "personbil" fast det står PBII i regbeviset, de ser helt enkelt en husbil! Tyvärr håller det på att bli negativt laddat och det är vi själva som kan påverka det.
För det andra, är jag upprörd hur man genom en slarvig rubrik kan sätta en företagare som inte är dömd i dålig dager, eftersom påståenden i rubrikform på nätet aldrig försvinner! Det var faktiskt orsaken till att jag igen öppnade en tråd om Tingsryds Camping, som f.ö. verkar vara en synnerligen välskött och fin camping!