Sv: Tingsryds camping igen!
Nu är det mycket
få se om jag får med allt - jag provar.
Om man nu inte vill figurera på internet ska man nog inte gå i svaromål genom en tredje part (journalist) mot 9000 forum-medlemmar, särskilt när gardroben inte är städad.
Om man nu har fattat tycke för campingvärden och ni tycker det är ok att bete sig oartigt mot kunder (Monica är en duschkund), tar betalt på annans mark mm, ska man nog inte gå i svaromål mot 9000 forum-medlemmar, särskilt när gardroben inte är städad.
Så fort det är en marknad vill vi komma kvällen innan och parkera. Det är inte lätt att ta reda på om det är OK eller inte. Tar två närliggande exempel:
EXEMPEL [På äpplemarknaden Kivik (18.000 besökare)är det väldigt OK, gratis och HBK har en egen gräsplan. I Huseby är det inte alls OK med husbilar över huvud taget trots att parkeringen är tom på natten och kunde vara 4 m lucka på natten och "varannan husbil" på marknadstid.]
SLUT PÅ EXEMPEL
Personbilsparkering är personbilsparkering. Där kan vi i HBK inte stifta nya lagar.
Vi i HBK är 10% av den svenska husbilsparken och ännu mindre om vi räknar med alla turister. Hur ska vi få ut ett sådant budskap att det är inte lämpligt att parkera på parkeringsplatser där vi provocerar omgivningen. Det gäller inte bara campingplatser utan även sommarstugeområde, gästhamnar, centrala delar av vissa städer där campingägarna tillsammans med turistchefer har makten som t ex Visby.
Om man är en kund, oavsett hur mycket man handlar, så har man rätt att parkera på kundparkeringen. Förtydligande till dom som tror att jag någonsin skulle ha missbrukat en kundparkering: Jag är "dagens lunch"-kund på kurhotellet och parkerar således där 220 dagar/år.
Det är inte konstigt att man blir betraktad som lite insatt i läget när man läser allt här på forumet. Här finns ju en enorm fakta- och kunskapsbank. Har jag nu fått med allt jag ville svara på