Sv: Tingsryds camping igen!
Som ni säkert ser har jag bytt hemort, ett faktum som är ganska klart eftersom jag bor mitt emellan, men med detta inlägg tar jag "min Mats ur skolan". Jag har varit/är medlem i många föreningar, föreningar där tant Asta med glädje tillhandahåller bullar på mötet. Frågar man henne så är det inget besvär, men vi alla vet att Asta jobbat länge och väl för att med egna pengar kunna bjuda oss på dessa bullar.
men har aldrig mött denna atityd mot att betala som finns här.Den här föreningen ifråga sätter allt. Husbilshandlare som tar för mycket betalt! Ställplatser som kostar för mycket! Min känsla är att här ifrågasätts alla som vill ha betalt för sina tjänster, detta köper inte jag. Har jag en tomt/tjänst som ifrågasätts så erbjuder jag den, är inte marken min så går pengen i bröstfickan.Vem av er flitiga skribenter på detta forum säger nej till en peng som kommer utöver? Förutsett att du jobbar kommunalt i säg Klippan, en idrottsförening frågar dig om det är OK! att stå där en natt med bussen på fotbolsplannens parkering, som tack för besväret får du en hundring, Lägger du in den i kommunens kassa? Näää trodde inte det. Vi är oss själva närmast 0ch borde tänka därefter. Klubben är nog bra men jag har insett att den är nog inget för mig, därför tackar jag för min tid, länge på hyllan men nu på banan. Återgår till hyllan....