F
F.d. 29620
Guest
Sv: Tims Renault Master Konvertering (Studio/boende)
Hehe, ja, det är tur att man kan fylla de kunskapsluckorna! Biltemas spray lim går bort, tänkte använda mig av 3m's grejer. Jag ska definitivt kolla upp rostskydd, det finns även det man kan måla på med pensel/roller.
Ja jag tror med att vinyl kommer ser för kallt ut och för plastigt. Jag funderar I banorna på att antingen använda de befintliga skivorna som mallar på plywood som jag sen betsat, samt spray limma på högtalartelefon direkt på de exponerade bjälkarna. Då kan man tex använd ett beige tyg, det blir fin kontrast till de mörkare betade plywood panelerna. eller att bara täcka alltihopa med betsad plywood, eller köra tounge in groove (glömt vad det heter på svenska för tillfället)
Just det, damm hade jag inte ens tänkt på!
Bra tips där, tack! Jag skulle gärna ha lite fancy vintage likande mässingskruvar, får se vad jag hittar på eBay.
Biltemas spraylim är rena skämtet belade mitt bord med galon duk så skaer inte skulle kana omkring och det släpper hela tiden så undvik det.
Finns ju skivor som är högisolerande för golvvärme men de är ganska tunna.
Ska man isolera ska man använda material som är gjorda för isolering inget som är gjort för annat ändamål, rostskydd finns på sprayflaskor och det kan man använda innan man isolerar så plåten inte rostar pga. kondens.
Använd nätet och läs finns hur mycket som helst att lära sej, som gammal lärare förstår jag att det finns stora grundäggande kunskapsluckor som måste åtgärdas om du inte har någon kompis som kan och vill hjälpa till.![]()
Hehe, ja, det är tur att man kan fylla de kunskapsluckorna! Biltemas spray lim går bort, tänkte använda mig av 3m's grejer. Jag ska definitivt kolla upp rostskydd, det finns även det man kan måla på med pensel/roller.
Ståt själv i valet vad jag skall ha på väggarna bakom sängarna. Har också funderat på plastmatta men det ser för kallt ut för mycket båtkänsla. Söker efter någon varmare och mjukare väggbeklädnad Velour ?. Den stora bakväggen i bilen är nu målad min gråa kulör och största delen omfattas av en nyinköpt 24 TV
Ja jag tror med att vinyl kommer ser för kallt ut och för plastigt. Jag funderar I banorna på att antingen använda de befintliga skivorna som mallar på plywood som jag sen betsat, samt spray limma på högtalartelefon direkt på de exponerade bjälkarna. Då kan man tex använd ett beige tyg, det blir fin kontrast till de mörkare betade plywood panelerna. eller att bara täcka alltihopa med betsad plywood, eller köra tounge in groove (glömt vad det heter på svenska för tillfället)
Problemet med tyg är ju rengöring man kan lätt få en massa damm där tycker en plastmatta är bättre ur den synpunkten om man ska vistas i ett sånt utrymme för en längre period så att det blir lätt att hålla rent.
Kan man sen få en isolerande och ljudämpande funktion så är det ett plus.
Stora ytor kan vara svåra få jämna med konstfibertyg med vadd under.
Just det, damm hade jag inte ens tänkt på!
Det går ju alldeles utmärkt att klä väggskivorna med tyg. Bara att vika runt och häfta med häftpistol. Har själv inrett flera bilar och gjort på det viset, tyg har jag köpt på Stoff&stil (finns väl kanske i de flesta tygaffärer) dom har ett tyg som ser ut som mocka det är lite stretch så det är lätt att få snyggt vill man så kan man lägga tunn möbelvadd i mellan blir lite dämpande mot ljud. När man sedan skall skruva tillbaka skivorna så finns det skruv med en plasthatt eller som jag hellre använder skruv och ett s.k. fisköga (konisk bricka) finns i flera storlekar.
Bra tips där, tack! Jag skulle gärna ha lite fancy vintage likande mässingskruvar, får se vad jag hittar på eBay.