Sv: Thetfordtoalett igen!
jag använder biltemas saneringsvätska enbart i vattentanken, ca 5dl per fyllning.
funkar jättebra, jag har inga problem med odör.
så kan man tömma hur ofta man vill utan att slösa medel.
många ondgör sej över att det kallas kem-toa och oroar sej för vad som händer med miljön när man använder sej av toamedel.
det är ju bara en bakteriekultur som tillsätts för att påskynda nedbrytningen och för att
hindra att oönskade gaser bildas.
vintertid byter jag till spolarvätska för att förhindra frysning, har inte märkt någon odör
då heller. sparar även nån liter vatten kvar i dricksvattentanken, fyller på lite spolarvätska eller ksprit och pumpar igenom kranarna så fryser det inte heller där.
sen har jag lösa dunkar med dricksvatten med mej under vinterkörningar.
2 sköljningar på våren så är tankarna som nya igen.
naturligtvis önskar jag mej också en sog, men det är så trångt innanför luckan så jag får inte plats med slangen och fläkten.
-------------------------------------------------------------------
biltemas medel, art.no 36-1640 fyra liter för 149kr.
Saneringsvätska
Tar bort dålig lukt och påskyndar nedbrytningsprocessen i mobila och fasta torrtoaletter (typ tunna), kemiska toaletter och biologiska mulltoaletter. Medlet är helt biologiskt och innehåller bakteriestammar som på ett snabbt, effektivt och miljövänligt sätt startar och påskyndar en biologisk nedbrytning. Därmed stoppas jäsning och obehaglig lukt. Medlet skall ej användas tillsammans med kemiska desinfektionsmedel