Sv: Taket på husbilen
Hej!
Tipset att ha en långskaftad borste har jag prövat och det är nästan ett måste. Den som visas på denna sida "Maria" säljs av ICA bl.a. till vilket pris vet jag inte men det finns alternativ. En liknande finns på Karlssons Varuhus för 199:-. På Överskottsbolaget köpte jag en svamp med långt skaft för 34.50, dock inte ställbart och det verkade inte som man hade lösa svampar utan då får man nog limma fast nya med vattenfast lim.
På Karlssons Varuhus fanns en mickrofibermopp med ställbart skaft för 89:-. Den var mycket användbar, det gick att tvätta utmed fönsterkanterna under den utskjutande luckan eftersom moppen är bredare än hållaren, en liten bra finess.
Jag prövade Sonax Glansschampo och det var väl bra till vanlig tvätt med de svåra fläckarna och ränderna tog det inte mycket på.
När det gäller svarta ränder och annat som asfalt använder jag Diamantvax, det brukar stå en gör-rolig göteborgare från Lindome på mässan i Jönköping och kränga detta. Det finns även i KAMAS sortiment. Det biter på det mesta men se upp med påklistrade färgränder för det tar färgen.
Ett tips som "han" brukar ge är att man på taket gör en första vaxning och sedan gör man en till som man inte polerar bort, då sitter inte smuts och insekter så hårt nästa gång man tvättar. Funkar också på fronter men ser lite matt ut i solsken. Det går att putsa av när man vill.
Campinghälsningar Curt